طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان منابع مالی تضمین شده ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: دولت در حال حاضر هیچ امکانات مالی ندارد و این احتمال وجود دارد که همین اندازه هم که در برنامه ششم آمده، نتواند اجرا کند.

طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان منابع مالی تضمین شده ندارد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، مسعود رضایی در شیراز ، با اشاره به تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و اضافه شدن آن به برنامه ششم توسعه اظهار داشت: در این طرح لحاظ شده که حقوق بازنشستگان به صورت پلکانی یکسان‌سازی شود و براساس برنامه ششم دولت با توجه به توان مالی و اعتباری که دارد، هر سال درصدی به حقوق این افراد اضافه کند.

وی گفت: براساس برنامه ششم تا سال آخر این برنامه ششم دولت باید همسان‌سازی را به اندازه‌ای برساند که مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان با شاغل هم‌تراز خودشان 10 درصد بیشتر نباشد.

رضایی درباره منابع مالی برای اجرای این قانون بیان کرد: از آنجا که لایحه بودجه تازه وارد مجلس شده، هنوز مشخص نیست که دولت چقدر از این بودجه برای طرح همسان‌سازی قرار داده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: بررسی بودجه با جزئیات مربوط به کمیسیون‌ها تازه آغاز شده و پس از بررسی در کمیسیون اجتماعی می‌توان درباره آن اظهار نظر کرد.

رضایی در پاسخ به سوال اجرایی شدن حتمی این قانون از طریق دیگر منابع مالی عنوان کرد: دولت در حال حاضر هیچ امکانات مالی ندارد و این احتمال وجود دارد که همین اندازه هم که در برنامه ششم آمده، نتواند اجرا کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بحث بازنشستگی مربوط به صندوق‌ها می‌شود و دولت هم نباید در آن دخل و تصرف کند اما منابع مالی صندونق‌ها بسیار کم شده و برای جلوگیری از رخداد چالش‌های اجتماعی دولت در این زمینه ورود کرده است.

وی اظهار داشت: از نظر جایگاهی دولت نباید در امور صندوق‌های بازنشستگی دخالت کند اما در حال حاضر صندوق‌ها ورودی آنچنانی ندارند تا خروجی را به طور کامل تامین می‌کنند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها