دشمنان برای 100 سال آینده ما هم نقشه کشیده‌اند/ باید چشم‌انداز فرهنگ 20 ساله را در اولویت کار قرار دهیم

امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت هوشیاری برای مقابله با نیات سوء دشمن، اظهار داشت: دشمنان برای صد سال آینده ما هم نقشه کشیده‌اند.

دشمنان برای 100 سال آینده ما هم نقشه کشیده‌اند/ باید چشم‌انداز فرهنگ 20 ساله را در اولویت کار قرار دهیم

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در نشست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد با اشاره به اینکه هدف اسلام و انبیاء الهی در دنیای اسلام در تمام فعالیت‌های خود برای رسیدن به قرب الهی است، گفت: در اسلام حکومت موضوعیت خاصی ندارد؛ چنانچه هدف دین مبین اسلام آن است که به اصلاح در جامعه پرداخته و دین را در جامعه تقویت کرده و همچنین بستر را برای رشد جامعه تقویت کند؛ چراکه تمام آنچه در آسمان و زمین قرار دارد مقدمه‌ای برای رسیدن به این هدف است.

وی افزود: گاهی اوقات در کشور ما برخی از مسئولین فکر می‌کنند که حکومت تشکیل‌ شده تا آن‌ها حاکم شوند و در این راستا دعواهایی صورت می‌گیرد ولی درواقع همه این‌ها به دلیل عدم فهم کامل هدف حاکمیت است؛ چراکه اگر این هدف مهم را به‌درستی دریابند هرگز دعوا نمی‌کنند و هرکدام در راستای خدمت به اسلام کار می‌کند؛ بنابراین همگی این‌ها برای رهایی از این اقدامات باید به آیه‌ای از قرآن که آمده است که خودتان را از اهل آتش نجات بدهید استناد کرده و ازاین‌گونه رفتارها جلوگیری کنند.

امام‌ جمعه یزد با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی جامع برای جلوگیری از نقشه شوم دشمن برای جوانان، خاطرنشان کرد: فرهنگ و فضای مجازی به‌عنوان راهکاری برای مقابله با تبلیغات سوء دشمن است و ما باید در این راستا برنامه‌ریزی‌های جامعی را در دستور کار خود قرار دهیم؛ چراکه در مقابل برنامه‌های دشمن بیش‌ازحد اندازه بوده و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

ناصری در ادامه اظهار داشت: دشمنان حتی برای صد سال آینده ما برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ چنانچه که صد سال گذشته نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای از بین بردن عقاید نیز انجام دادند؛ همچنین در حال حاضر برخی از مدارس ما را نشانه رفته‌اند تا جایی که برخی از فرزندانمان در مدارس از قرآن هیچ‌چیز نمی‌دانند.

وی با تأکید بر ضرورت چشم‌انداز فرهنگ 20 ساله برای برنامه‌ریزی آینده استان، بیان داشت: اگر می‌خواهیم برنامه‌ریزی خوبی برای آینده استان در نظر داشته باشیم باید چشم‌انداز فرهنگ 20 ساله را در اولویت کار قرار دهیم؛ چنانچه از نظر علم و دانش، تکنولوژی، دینی، اعتقادی، فساد در جامعه این برنامه را در اولویت کاری خود قرار دهیم تا به نتایج مطلوب‌تری دست‌یابیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: دشمن از قبل نقشه‌های خود را کشیده و از ما جلوتر است و ما باید در حال حاضر جلوی این نقشه‌های شوم را بگیریم و نباید از آن‌ها غفلت کنیم؛ چنانچه ما در آموزش‌وپرورش مشکلات متعددی داریم که دشمنان برای آن‌ها برنامه‌ریزی‌های جامعی کرده‌اند که بسیار فاجعه‌آفرین است؛ به‌گونه‌ای که از نظر اخلاقی، دینی و سلامت نفس جوانانمان را نشانه گرفته‌اند و ما در همین راستا باید بر روی این مسئله بسیار کار کنیم تا فرزندانمان از دست نروند.

ناصری در بخشی از سخنان خود با ابراز نگرانی مبنی بر اینکه جمعیت در روستاها در حال از بین رفتن است، یادآور شد: در حال حاضر هجرت در روستاها و شهرستان‌ها بسیار زیاد شده است که علت آن به عدم توجه به نگهداری جمعیت در روستاها برمی‌گردد، به‌گونه‌ای که روستاهایی که درگذشته تأمین‌کننده لبنیات بوده‌اند در حال حاضر محتاج شده‌اند که باید این هجرت‌ها ریشه‌یابی شود.

امام‌ جمعه یزد آب‌رسانی را از دیگر امور مهم برای روستاها و شهرها عنوان کرد و بیان داشت: در روستاها و شهرها مسئله آب‌رسانی امری بسیار مهم است که باید در این راستا مدیریت جامعی را در دستور کار قرار دهیم و با برنامه‌ریزی‌های مناسب آب‌های برف و باران را جمع کرده و با مدیریت از خشک شدن درختان جلوگیری کنیم.

وی بابیان اینکه کنترل فضاهای مجازی، آموزش مناسب آموزشگاه‌ها و مسائل فرهنگی از دیگر اموری است که باید موردتوجه ویژه قرار گیرد، اذعان کرد: در حال حاضر فضاهای مجازی بسیار غیرقابل‌کنترل است اما باید در این راستا برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گیرد و جلوی فسادهای ناشی از این معضل را گرفت؛ چنانچه که می‌تواند کل جامعه را درگیر فسادهای خود کند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مسئله شایسته‌سالاری و استفاده از نیروهای کاری خدوم، متدین و دلسوز مردم و انقلاب به‌عنوان امری مهم در اداره استان است، بر لزوم توجه مسئولان اجرایی استان به این مهم تاکید و اضافه کرد: تقویت حوزه‌های علمیه و مسائل دینی با توجه به گذشته بسیار درخشان استان یزد امر دیگری است که مسئولان استان باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند تا در این صورت بار دیگر استان یزد به‌عنوان الگو از لحاظ پشتکار و سلامت یزد در سطح کشور قرار گیرد.

ناصری در پایان عنوان کرد: استان یزد با توجه به سابقه و استعدادهای مناسبی که دارد در زمینهه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی می‌تواند بسیار مؤثر عمل کند و باید در این راستا به سند چشم‌انداز توجه شایانی شود تا ارزش‌های تحکیم شده در اختیار همگان قرار گیرد.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها