اگر قیمت حامل های انرژی افزایش پیدا کند مابه التفاوت این مبلغ چه می شود؟

جلیلی گفت: بحث اصلی در ماجرای قیمت حامل های انرژی، اجرای دقیق و صحیح طرح هدفمندی یارانه هاست نه کم یا زیاد کردن قیمت سوخت.

اگر قیمت حامل های انرژی افزایش پیدا کند مابه التفاوت این مبلغ چه می شود؟

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نخستین دور از سفرهای استانی خود را از استان سیستان و بلوچستان آغاز کرد.

در ابتدای این سفر جلیلی وارد شهرستان ایرانشهر شد و ضمن بازدید از روستای هدف «کارواندر» از نزدیک با ظرفیت‌های این روستا آشنا شد.

جلیلی در این بازدید ضمن گفتگو با برخی از مردم این روستا بیان کرد: گردشگری یکی از ظرفیت های مهم و بالقوه سیستان و بلوچستان محسوب می شود و چنانچه دستگاه های متولی در این حوزه با جدیت بیشتر فعالیت کنند می تواند رونق اقتصادی خوبی برای استان به همراه داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اگر دستگاه های متولی همچون جهاد کشاورزی حمایت بیشتری از کشاورزان و دامداران استان داشته باشند سیستان و بلوچستان می تواند تامین کننده گوشت دام سنگین برای کل کشور باشد و دیگر نیازی به وارد کردن آن نداشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: هر چند این استان با محدودیت منابع آبی مواجه است اما خوشبختانه در ایرانشهر کمبود آب به طور جدی وجود ندارد و باید از این موهبت الهی بهترین استفاده را در جهت پیشرفت بیش از پیش استان برد.

جلیلی تصریح کرد: کمک به پیشرفت این قبیل مراکز علاوه بر اشتغال زایی که برای بومیان منطقه ایجاد می کند می تواند در تقویت امنیت پایدار نیز اثرات مثبت بگذارد.

در ادامه این سفر، جلیلی در نشست کارگروه «تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ایرانشهر» که در محل فرمانداری برگزار شد حاضر شد.

وی در جمع مسئولان این شهرستان گفت: توسعه سواحل مکران همواره جزو تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری است و ایشان بارها در جلسات مختلف بر توسعه بر محور دریا تاکید کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ایرانشهر گفت: در حالی که شرایط کشورهای همجوار بحرانی است اما ایران اسلامی از امنیت مثال زدنی برخوردار است که این امنیت با گسترش عدالت اجتماعی پایدار تر خواهد ماند.

جلیلی افزود: عدالت باید در همه امور جامعه نهادینه شود و اگر این امر محقق شود پیشرفت و آبادانی بیش از پیش کشور را شاهد خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: رفع موانع تولید و کسب و کار رابطه مستقیمی با امنیت دارد و هر چه این مولفه قوی تر شود طبیعتا امنیت ملی کشور نیز تقویت خواهد شد و همه مردم باید دست به دست یکدیگر در این امر مهم سهیم باشند.

جلیلی تاکید کرد: شرایط خاص جغرافیایی،طبیعی و امکانات و ظرفیت های طبیعی و نیروی انسانی موجود در سیستان و بلوچستان یکی از مواهب ارزشمند استان به شمار می رود که اگر این ظرفیت ها به طور کامل مورد استفاده قرار بگیرد افق بسیار خوب و روشنی برای این استان پیش بینی می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با برشمردن بخشی از ظرفیت های طبیعی چابهار ابراز داشت: سیستان و بلوچستان استانی است که هر چه بیشتر به عمق آن سفر کنیم با ظرفیت های جدید و بالقوه ویژه ای مواجه می شویم که حتی یک روز هم نباید از این ظرفیت ها مغفول بمانیم و همه مردم و دولت مردان باید تلاش کنند تا روند پیشرفت این استان سریعتر انجام شود.

فرماندار ایرانشهر نیز در این جلسه افزود: علیرغم تمام خدماتی که در این شهرستان انجام شده اما ایرانشهر هنوز سالها با رسیدن به شهر ایده آل فاصله دارد که باید نگاه ویژه ای به این شهرستان شود.

مجاهدت در راه خدا هزینه دارد

در ادامه این سفر، جلیلی در مراسم رونمایی از کتاب «بر تبعید» که در منزل مقام معظم رهبری در زمان تبعید ایشان در ایرانشهر برگزار شد، شرکت کرد.

جلیلی در این مراسم گفت: این کتاب زندگی نامه و داستان تبعید یک روحانی عالی مقام 38 ساله را به تصویر می کشد که از مشهد مقدس او را به ایرانشهر تبعید می کنند و رژیم شاه به خیال خام خود با این اقدام قصد داشت تا جلوی فعالیت های روشنگرانه این روحانی را بگیرد.

وی افزود: طاغوتیان گمان می کردند که با تبعید این روحانی جلیل القدر به ایرانشهر، او را در غربت قرار داده و محدود کرده اند اما همه این برنامه های آنها نتیجه معکوس داد و ایشان در زمان تبعید، بر تبعید غلبه کرده و فضایی را ایجاد می کند که همه این مناسبات را بر هم می زند.

جلیلی ادامه داد: این جلسات تنها صرف یادآوری خاطرات نیست بلکه هر کدام از خاطرات به مانند یک راهنما و مشاور است.

وی خاطرنشان کرد: کار کردن برای خداوند زحمت و مجاهدت زیادی می خواهد و باید در این عرصه هزینه کرد و هر آنچه ناملایمتی و سختی است را باید به جان خرید.

اگر قیمت حامل های انرژی افزایش پیدا کند مابه التفاوت این مبلغ چه می شود؟

در ادامه سفر استانی دکتر سعید جلیلی به استان سیستان و بلوچستان، وی با حضور در خوابگاه دانشجویان شیعه و سنی دانشگاه ولایت ایرانشهر از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شد.

وی در جمع دانشجویان گفت: نگاه انقلابی بدین معناست که باید سعی کنیم در مسیر وظیفه خود حرکت کنیم و هیچ گاه به دنبال مچ گیری از رقیب نباشیم و برای تحقق این کار نیز نیازمند کار جبهه ای و جهاد عمومی هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دانشجو نباید خود را به مسایل جزئی و اخبار کانال های خبری و بگومگوهایی که بی نتیجه است محدود کند بلکه باید به فکر مسایل کلان و رشد و پیشرفت کشور باشد.

جلیلی در ادامه اظهار داشت: بحث اصلی در ماجرای قیمت حامل های انرژی، اجرای دقیق و صحیح طرح هدفمندی یارانه هاست نه کم یا زیاد کردن قیمت سوخت. آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که اگر قیمت حامل های انرژی افزایش پیدا کند مابه التفاوت این مبلغ چه می شود و آیا به دست مردم می رسد یا خیر؟!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یکی از مباحثی که دانشجویان باید در محافل خود مطرح کنند بحث بودجه بندی دولت است و باید این سوال را بپرسند که بودجه دولت که متعلق به کل کشور است چگونه مصرف و توزیع می شود؟!

وی در پایان تاکید کرد: مرز در استان سیستان و بلوچستان یک فرصت است نه تهدید و باید شاهد باشیم که هر مرزنشین شیعه و سنی استان به جای کوله بری و کار پراسترس قاچاق سوخت و کالا باید با اخذ مجوزهای قانونی و دریافت کارت بازرگانی به یک صادر کننده عمده تبدیل شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها