ریل‌گذاری غلط دربودجه فرهنگ/سال ۹۷ اتفاقات ناخوشایندی رقم می‌خورد

حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمان‌فر، درباره وضعیت اعتبارات فرهنگی کشور در لایحه بودجه سال آینده گفت: در لایحه بودجه ۹۷ با کاهش اعتبارات در بخش‌های مختلف فرهنگی مواجه هستیم.

ریل‌گذاری غلط دربودجه فرهنگ/سال ۹۷ اتفاقات ناخوشایندی رقم می‌خورد

به گزارش خبر فوری به نقل از مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمان‌فر ، درباره وضعیت اعتبارات فرهنگی کشور در لایحه بودجه سال آینده که اخیراً به مجلس تقدیم شده، اظهار داشت: در لایحه بودجه ۹۷ با کاهش اعتبارات در بخش‌های مختلف فرهنگی مواجه هستیم.

وی افزود: بودجه بخش‌هایی که امروز مأموریت فرهنگ‌سازی و اسلامی‌سازی جامعه را بر عهده دارند، از جمله حوزه‌های علمیه و دیگر مراکز فرهنگی مرتبط، افزایشی که متناسب با مأموریت این بخش‌ها باشد، ندارد و در این میان، بخش‌هایی مانند جامعه‌المصطفی وضعیت‌ سخت‌تری دارند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جامعه‌المصطفی با بودجه‌های ریالی باید از بازار آزاد آنهم با این وضعیت نابسامان ارزی، ارز مورد نیاز خود را تهیه کند تا در مأموریت‌های بین‌المللی از آن استفاده کند، اما با افزایش تنها ۱۰ درصدی که در بودجه آنها صورت گرفته، به نوعی می‌توان گفت با تبدیل ریال به دلار، بودجه آنها از سال قبل نیز کمتر شده است و مشکلات عدیده‌ای خواهند داشت.

پژمان‌فر تأکید کرد: معتقدم یک نوع ریل‌گذاری غلط در زمینه بودجه فرهنگی در حال اتفاق افتادن است و با این وضعیت، سال آینده در حوزه مدیریت فرهنگی کشور، اتفاقات ناخوشایندی را شاهد خواهیم بود.

وی همچنین درباره بودجه فعالیت‌های قرآنی هم خاطرنشان کرد: در حوزه قرآنی، نگرانی‌های شدیدتری داریم؛ چراکه در سال‌های ۹۳ و ۹۴ نسبت به بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی آن سال‌ها اعتراض داشتیم، اما امروز آن اعتبار به ۴۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۹۷ کاهش یافته است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این وضعیت اعتبارات، قابل پیش‌بینی است که وضعیت فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در سال آینده چگونه خواهد بود.

پژمان‌فر درباره میزان تخصیص‌های صورت گرفته در بودجه فرهنگی در سال‌های ۹۵ و ۹۶ نیز گفت: متوسط تخصیص‌ها در بخش فرهنگی نسبت به سایر بخش‌های کشور به مراتب کمتر بوده است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها