لزوم ایجاد درآمد پایدار و اشتغال مناسب برای مرزنشینان/ فعالیت 18 هزار نفر به کار کولبری در پیرانشهر و سردشت

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ایجاد درآمد پایدار و اشتغال مناسب برای مرزنشینان تأکید کرد.

لزوم ایجاد درآمد پایدار و اشتغال مناسب برای مرزنشینان/ فعالیت 18 هزار نفر به کار کولبری در پیرانشهر و سردشت

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس، رسول خضری در ارومیه با اشاره به منابع تخصیص یافته برای بیمه کولبری اظهار کرد: با توجه به اینکه کوله‌برها از ورودی و معابر مرزی دارای درآمد هنگفتی هستند، وزارت تعاون و وزارت کشور هر کدام یک میلیارد تومان برای بیمه کولبری اختصاص داده و نیز مکلف به انجام این کار شده‌ است.

وی ادامه داد: هم‌اینک نزدیک به 700 نفر بیمه کولبری داشته و چون این بیمه اختیاری است، خود افراد باید نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد جمعیت کولبری در شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر بیان کرد: در این رابطه در مجموع نزدیک به 18 هزار نفر به کار کولبری مشغول هستند و با توجه به اینکه موضوع بیمه کولبران اختیاری است آنها باید نسبت به بیمه شدن خود اقدام کنند.

وی با تأکید بر ایجاد درآمد پایدار و اشتغال مناسب برای مرزنشینان تبیین کرد: هدف ما اشتغال مناسب و توانمندسازی مرزها بوده تا بتدریج در آینده اشتغال پایدار جای مسئله کولبری را بگیرد و این خود نیز نیازمند یک عزم راسخ از سوی مسئولان است.

خضری تصریح کرد: باید برای این موضوع به سمت صنایع تکمیلی و صنایع تبدیلی و کارخانه‌جات مناسب با شرایط منطقه رفت.

وی با اشاره به پروژه آبیاری و کشاورزی در شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر، اظهار کرد: در این رابطه اعتباراتی از صندوق توسعه ملی برای مبحث آبیاری و کشاورزی سردشت و پیرانشهر در نظر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود که اشتغال بالایی را در این حوزه رقم بزند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر برای این پروژه 420 میلیارد هزینه شده و سایر آنها نیز از صندوق توسعه ملی اختصاص داده می‌شود.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها