٣ ستاره جديد با تلسكوپ چين كشف شد

چینی ها برای رسیدن به این دستاورد از بزرگترین تلسکوپ دنیا استفاده کرده اند.

٣ ستاره جديد با تلسكوپ چين كشف شد

به گزارش خبرفوري و به نقل از ايرنا، چینی ها برای رسیدن به این دستاورد از بزرگترین تلسکوپ دنیا استفاده کرده اند.
اداره اکتشافات و ستاره شناسی چین اعلام کرد: با استفاده از یک تلسکوپ تک بشقابی رادیویی ، این کشور موفق به کشفیات تازه ای شده است.
این تلسکوپ در زمان ساخت نیز مورد توجه قرار گرفت و تبلیغ زیادی در مورد آن شد حتی گفته می شد این کشور برای مدیریت این تلسکوپ به دنبال فرد و یا گروهی از دانشمندان خارجی است و برای این منظور هم دستمزد بالایی پیشنهاد داده است.
این تلسکوپ از شهریورماه سال گذشته به بهره برداری رسید و از آن زمان تاکنون چینی ها 9 ستاره جدید را شناسایی کرده اند و در تازه ترین مورد گفته شده که در روزهای اخیر سه ستاره جدید کشف شده است.
از این تلسکوپ که با نام 'فاست' هم یاد می شود برای آزمایش های علمی و نجوم استفاده می شود و پیش بینی شده است با آن بتوان گروه های تازه ای از ستارگان را در آینده در آسمان شناسایی کرد.
البته این تلسکوپ اکنون به صورت آزمایشی مورد استفاده است و رسما از سال 2019 میلادی عملیاتی می شود و احتمال می رود در آن زمان این تلسکوپ نزدیک به 100 ستاره را در هر سال شناسایی کند.
این کشفیات برای دانستن بیشتر از قوه تشعشعات جاذبه و حفره های سیاه و حل بسیاری از مسایل فیزیک موثر خواهد بود.
این تلسکوپ که فضای دریافتی اطلاعاتی آن معادل 30 زمین فوتبال است و بشقاب رادیویی 500 متری دارد در استان گویجو واقع در جنوب غرب چین قرار دارد و اکتشافات مولکولی و بهبود علایم ارتباطاتی و مخابراتی و شناسایی ستارگان از جمله زمینه های کاری آن محسوب می شود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها