یک حساب جعلی چطور جنجال به‌پا کرد؟ / دعوا بر سر توئیتی که واقعی نبود!

موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها و پیغام و پسغام‌های توئیتری میان سلبریتی‌ها و مقامات دولتی، باز هم جنجال به پا کرد.

یک حساب جعلی چطور جنجال به‌پا کرد؟ / دعوا بر سر توئیتی که واقعی نبود!

به گزارش خبر فوری به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، پس از آنکه سحر قریشی در صفحه اینستاگرام خود نوشت که حضور زنان در ورزشگاه‌ها را در اولویت نمی‌داند، مهناز افشار به انتقاد از او پرداخت و در این میان توئیتی نیز منسوب به شهین دخت مولاوردی منتشر شد. ( اینجا و اینجا بیشتر بخوانید).

کانال هواداران پرسپولیس در ابتدا این توئیت را منتشر کرد که بالغ بر 88 هزار بازدید در همان ساعت اولیه بازدید داشت. با این وجود این اکانت از اساس جعلی بود و به همین خاطر این کانال از مخاطبان خود به جهت انتشار توئیت یک اکانت جعلی عذرخواهی کرد.

سرعت انتشار و انتشار گسترده این توئیت جعلی باعث شد تا برخی از رسانه ها هم به سرعت گزارشی را در این زمینه آماده کنند.

جنجال های این اکانت جعلی و توئیت منتسب به مولاوردی همچنان ادامه دارد و اگرچه برخی از کانال ها و شبکه های اجتماعی به سرعت این خبر را از روی خروجی های خود حذف کردند اما توئیت جعلی فردی ناشناس از زبان مولاوردی میلیون ها بار در رسانه ها و شبکه های مختلف دست به دست چرخیده و بازدید خورده است.

جنجال ها به داخل مرزها هم ختم نشد و حتی پسر نزار زاکا، جاسوس دو تابعیتی که در ایران دستگیر شد به گمان اصلی بودن این اکانت، خطاب به مولاوردی نکاتی در این صفحه گوشزد کرده است. پسر نزار زاکا در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر اینکه چرا از این جاسوس در امور زنان استفاده شده به گمان اینکه این اکانت متعلق به مولاوردی بوده نوشته است: پدر من برای شرکت در یک همایش دعوت شده و سپس دستگیر شده است که از این جهت باید ایرانی ها احساس شرمندگی کنند!

بررسی این موضوع هشداری است برای جامعه رسانه ای کشور که اسیر شایعات در فضای مجازی نشوند؛ یک اکانت جعلی که بیشتر از 300 دنبال کننده هم ندارد در کمتر از 12 ساعت جریانی را در فضای مجازی به راه انداخت که میلیون ها بازدید از آن شده و صدها نفر نسبت به آن واکنش داده اند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حق طلب
    0

    این جریان را پدرسوخته های باندباز متقلب دغلکار درست کردن تا دولت رو تضعیف کنن. حرامزاده هایی که برای تبلیغات و عملیات روانی در فضای مجازی پول میگیرن... حیف که دیگه حناشون رنگی نداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها