آمریکایی‌ها امسال سفر تابستانی نرفتند

امسال بسیاری از مردم آمریکا به تعطیلات تابستانی نرفتند و 44% از شاغلین آمریکا از مرخصی‌های خود استفاده نکردند.

آمریکایی‌ها امسال سفر تابستانی نرفتند

با شیوع ناگهانی کرونا در جهان و به دنبال آن ایجاد نگرانی‌های بسیار در ارتباط با ایمنی و سلامتی افراد و چالش‌های اقتصادی عدیده‌ای که به همراه داشت، باعث شد تا امسال، حدود سه چهارم مردم امریکا از تعطیلات تابستانی صرف نظر کنند و یا همانند مردم دیگر کشورها سفرهای داخلی را به سفرهای خارجی ترجیح دهند. از این رو پرواز نیویورک به لس آنجلس با افزایش قابل توجهی روبرو شد.

پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که:

%72 از مردم امریکا امسال به تعطیلات تابستانی نرفتند. %44 از شاغلین امریکا از مرخصی‌های خود استفاده نکردند و 22 درصد هم روزهای کمتری نسبت به حالت معمول به مرخصی رفتند. یک سوم از افراد هم سفر برای شرکت در مراسم‌های مهم مثل جشن ازدواج و یا فارغ التحصیلی را به بعد موکول کردند. %60 از نسل Z (افرادی که از سال 2000 به بعد متولد شده‌اند) و 49% از نسل هزاره امریکا (افرادی که قبل از نسل Z متولد شده‌اند) نیز با خانواده و دوستانشان برای مخالفت با سفر، بحث و اختلاف نظر داشته‌اند.

کاهش شدید تعطیلات تابستانی در میان مردم امریکا

برای بیشتر مردم امریکا، تعطیلات تابستانی نوعی رسم سالیانه و فرصتی برای استراحت و تمدد اعصاب است. اما تابستان امسال، %72 از مردم امریکا خانه نشین شدند.

امسال کارمندان کمتری به مرخصی رفتند

شیوع کرونا نه تنها تابستان امسال بسیاری از مردم امریکا را خانه نشی کرد، بلکه باعث شد تا بسیاری از افراد شاغل نیز به مرخصی نروند. تقریبا نیمی از شاغلین امریکا، تعطیلات تابستان امسال از حق مرخصی خود استفاده نکردند و 22% از افرادی که مرخصی گرفتند هم، روزهای کمتری را نسبت به حالت معمول در تعطیلات سپری کردند. علاوه بر این، آمارها نشان می‌دهد تعداد زنانی که از مرخصی‌های خود استفاده نکردند در مقایسه با مردانی که به مرخصی رفتند بیشتر است.

در حالیکه درصدر کثیری از افراد - حدود 36% - بیان داشتند که به دلیل نداشتن مکانی برای سفر، از این وضعیت ناراضی نبوده‌اند، عده‌ای دیگر هم به دلیل احساس ناامنی و ترس از دست دادن شغل خود، ترجیح دادند تا از مرخصی‌های خود استفاده نکنند.

در حقیقت، 16% از این افراد نگران بودند با درخواست مرخصی، شغل خود را از دست بدهند و 13% هم به خاطر دورکاری احساس گناه می‌کردند.

تعطیلاتی که با تعطیلات سال‌های پیش کاملا متفاوت بود

صرفنظر از اینکه چه کسانی به سفر رفتند و چه کسانی از مرخصی‌های خود استفاده کرده‌اند، تمامی پاسخ دهندگان به این پژوهش بر یک قول اتفاق نظر دارند و آن هم متفاوت بودن تابستان امسال با سال پیش و خسته کننده بودن آن است.

تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان به این پژوهش، به سفرهای کمتری رفته بودند و 36% از آن‌ها هزینه کمتری برای سفرهای خود پرداخته بودند. دستورالعمل‌هایی که دولت‌ها برای رعایت فاصله اجتماعی در نظر گرفتند نیز باعث شد تا تعداد کسانی که در مراسم‌های مختلف از جمله جشن ازدواج و... شرکت می‌کنند به شدت کاهش پیدا کند.

با این حال کرونا باعث شد تا گذراندن تعطیلات به شیوه‌های دیگر در میان مردم محبوب‌تر از گذشته باشد.

برای مثال بسیاری از افراد به جای سفرهای خارجی، تصمیم گرفتند تا برای گذراندن تعطیلات تابستانی، سفرهای داخلی را انتخاب کنند. سفری که بسیاری از والدین، آن را به سفرهای خارجی ترجیح می‌دهند. مشابه آن در سایر کشورها از جمله ایران هم اتفاق افتاد که پروازهای داخلی ایران با استقبال روبرو شد. به طوریکه امسال بسیاری از مردم ایران هم به جای سفر به خارج از کشور ترجیح دادند در خانه بمانند و یا به سفرهای داخلی بروند.

بسیاری معتقدند که اگر سفرهای داخلی هم به درستی انجام شوند، می‌توانند به اندازه سفرهای خارجی دلپذیر و آرامش بخش باشند. درست است که شرایط سفر به کلی تغییر کرده و مسافران باید با رعایت فاصله اجتماعی و احساس مسئولیت بیشتر به سفر بپردازند، اما با وجود شرایط موجود هم می‌توانند لحظات خوشی را سپری کنند.

از مزایای سفرهای داخلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سفرهای داخلی نسبت به سفرهای خارجی مقرون به صرفه‌تر هستند. برنامه ریزی برای سفرهای داخلی آسان‌تر است. انجام سفرهای داخلی باعث افزایش رشد اقتصاد داخلی می‌شود.

نظرات مخالف و نارضایتی ها: کنسل شدن برنامه‌های سفر عده‌ای را نگران کرده است

از طرف دیگر، کاهش رویدادهای تابستانی باعث ایجاد تنش در برخی از روابط شده است. در میان پاسخ دهندگان به این پیمایش %60 از افراد نسل Z و 40% از افراد نسل هزاره امریکا بر سر اینکه چطور در سایه کرونا، تعطیلات تابستانی خود را سپری کنند اختلاف نظر داشتند.

در حالیکه افراد جوان‌تر با خانواده‌های خود بر سر سفر نزاع داشتند، 38% از پاسخ دهندگان به پرسشنامه معتقد بودند که افراد نباید تابستان امسال به سفر بروند.

چطور در شرایط موجود استراحت و تمدد اعصاب کنیم؟

از آنجایی که استراحت و تمدد اعصاب همیشه امری مهم و ضروری برای هر فردی است، با شرایط استرس‌زایی که ویروس کرونا ایجاد کرده، این امر از گذشته نیز ضروری‌تر به نظر می‌رسد. می‌توانید با این روش‌ها خود را بیشتر در برابر شرایط موجود و ویروس کرونا محافظت کنید:

به سفرهای داخلی بروید و از جاهایی دیدن کنید که تا به حال قدم به آن‌ها نگذاشته‌اید. در پارک محله‌تان پیاده روی کنید. پس از یک روز کاری خسته کننده، ذهن خود را آرام کنید. حتی اگر شده این کار را با ماندن در خانه و تماشای برنامه مورد علاقه‌تان انجام دهید.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها