درخواست پاپ برای حفظ وضعیت کنونی قدس

رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار عملکرد هوشمندانه و حفظ وضعیت کنونی این شهر شد.

درخواست پاپ برای حفظ وضعیت کنونی قدس

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری فارس، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان امروز علیه تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل موضع‌گیری کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ پاپ خواستار اقدام هوشمندانه و ادامه وضعیت موجود درباره قدس شد تا از بروز تنش و درگیری جلوگیری شود. وی همچنین گفت که از تحولات اخیر در ارتباط با قدس نگران است و این منطقه را محلی برای صلح می‌داند؛ محلی که برای مسیحیان، یهودیان و مسلمانان مقدس است. پاپ از همه خواست تا وضعیت کنونی قدس بنابر قطعنامه‌های سازمان ملل حفظ شود.

تصمیم ترامپ واکنش های فراوانی را به دنبال داشته است.سخنگوی کرملین اعلام کرد که مسکو از احتمال به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در سخنرانی امروز ترامپ نگران است.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که انتقال سفارت آمریکا به قدس اشتباهی بزرگ خواهد بود و تمامی جهان با این این اقدام مخالف است.

لندن هم از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد. «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس گفت که با نگرانی اخبار مربوط به این اقدام ترامپ را دنبال می‌کند.

وزارت خارجه آلمان درباره تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل هشدار داد.روز گذشته «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان هم اعلام کرده بود که انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو می‌تواند باعث ناآرامی در منطقه شود.

سوئد دیگر کشور اروپایی است که تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را مورد انقاد قرار داد.

در حالی که هشدارهای بین‌المللی و اسلامی درباره انتقال احتمالی سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی از تل‌آویو به بیت‌المقدس ادامه دارد، یک مقام آمریکایی از قصد ترامپ برای اعلام این موضوع در سخنرانی روز چهارشنبه وی خبر داده است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها