در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد

واکاوی رفتارهای این روزهای احمدی‎نژاد/ سروری: اصولگرایان در برابر رفتارهای احمدی‎نژاد مقابله خواهند کرد

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی رفتارهای این روزهای احمدی‎نژاد را مورد نقد جدی قرار داد.

واکاوی رفتارهای این روزهای احمدی‎نژاد/ سروری: اصولگرایان در برابر رفتارهای احمدی‎نژاد مقابله خواهند کرد

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری رفتارهای متفاوت و متناقض این روزهای احمدی‎نژاد به همراه حمید بقایی و مشایی اصولگرایان را با عصبانیت فراوانی روبه رو کرده است به گونه‎ای اظهارات و تحلیل‎های فراوانی درباره رویکردهای این روزها رئیس‎جمهور اسبق از سوی همراهانی که روزگاری در دولت نهم و دهم احمدی‎نژاد را نماد یک خدمت صادقانه می‎دانستند بیان می‎شود که بدون شک خواندن آنها خالی از لطف نیست.

البته در این میان جریانات اصلاح‎طلب نیز با متهم کردن اصولگرایان به دلیل پروبال دادن به احمدی‎نژاد هجمه سنگینی را به این جریان سیاسی وارد کردند از این رو در گفت‎‌وگو با پرویز سروی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب در سوالاتی کوتاه جویای چرایی احوالات این روزهای احمدی‎نژاد شدیم.

خبر فوری : تحلیل و ارزیابی جنابعالی از رفتارهای این روزهای احمدی‎نژاد چیست؟

سروری: بنده بر این باورم که این رویکردهای آقای احمدی‎نژاد در مقطع فعلی نه تنها مشکلی را حل نمی‎کند بلکه بر مشکلات اضافه خواهد کرد و منجر به منزوی شدن وی و همفکرانش خواهد شد و زمینه تضعیف روند رو به رشد جمهوری اسلامی ایران را فراهم خواهد کرد.

طبیعتا در رفتار و رویکردهای احمدی‎نژاد مشکلاتی وجود دارد و همه جریانات سیاسی از جمله اصولگرایان این اشکلات را قبول دارند ولی نحوه برخورد و مواجهه با این موضوع بسیار مهم است.

ما در گذشته هم مشکلاتی را به مشابهه رفتارهای امروز احمدی‎نژاد در کشور داشتیم و بعضی‎ها رویکردهایی را اتخاذ می‎کردند که قابل قبول نبود، رفتارهایی که عمدتا در دهه 60 و 70 رخ داد و نمونه روشن آن رفتار منتظری در قبال انقلاب در زمان حیات امام و بعد از رحلت ایشان بود روندی که موجبات تضعیف روند خدمت شد و سبب شد تا خود وی نیز در انزوا قرار گیرد و روند خدمت از سوی وی به نظام متوقف شد و سبب شد تا امام خمینی(ره) برخورد تندی با وی داشته باشد.

خبرفوری: در شرایط فعلی برخی از تحلیل‎ها و نظرها بر این موضوع تاکید دارند که اصولگرایان سبب قدرتمند شدن احمدی‎نژاد و حتی پیروزی وی در انتخابات ریاست‎جمهوری شدند و امروز هم باید پاسخگوی رفتارهای او باشند، نظر شما دراین باره چیست؟

سروری: بنده براین بارو هستم که این تحلیل کاملا غلط است چرا که ما در صدر اسلام شاهد هستیم برخی از شخصیت‎ها تایید پیامبر اعظم را کسب کرده بودند اما در مقابل امیرالمومنین رفتار دیگری اتخاذ کردند از این رو در دوره‎ای که احمدی‎نژاد به نوعی در دایره جریان اصولگرایی تعریف می‎شد زمانی بود که وی خدمات قابل ملاحظه‎ای انجام دادند و تمام شخصیت‎ها و مسئولان آن روزهای کشور به نوعی خدمات وی را تایید کردند.

به عنوان مثال ما در زمان حضور وی در شهرداری تهران ما شاهد خدمات بسیاری قابل قبول و ارزشمندی از سوی وی بودیم و شاهد بودیم که نگاه جدیدی پیرامون مقوله خدمت در کشور ایجاد شد و رهبر معظم انقلاب در آن مقطع از این موضوع به عنوان رایحه خوش خدمت نام بردند.

اینکه یک فردی در مسیر حرکت خود دچار انحراف می‎شود به خود وی باز می‎گردد اما نکته قابل توجه و مهم این است که وقتی که احمدی‎نژاد رفتارهای نقضی را برخلاف جریان اصولگرایی ارائه داد این جریان در مقابل وی ایستاد و برخلاف اصلاح‎طلبان که با وجود اشکلاتی که از هم‎طیفان خود می‎بینند سکوت می‎کنند و یا از وی حمایت می‎کنند.

اصولگرایان در این مدت طبق اسناد موجود علیه اقداماتی که از سوی احمدی‎نژاد صورت گرفته است مقابله کردند و تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا وی را نسبت به مسیری که سرانجامی ندارد هوشیار کنند.

دوران خدمت احمدی‎نژاد از نظر بنده به چند دوره تقسیم می‎شود وی در دورن استانداری اردبیل از سوی هاشمی به عنوان استاندار نمونه انتخاب می‎شود و در زمان شهرداری تهران نیز خدمات خوبی ارائه کرد از این رو اصولگرایان در آن مقطع با توجه به رویکردها و خدمات وی در جهت حمایت از وی وارد عمل شدند اما امروز هم در مقابله با رفتارهایی که وی انجام می‎دهد وارد عمل شده و تذکرات لازم را به احمدی‎نژاد ارائه کردند و اعتراض خود را به هر شکل و نحوی نشان دادند.

خبرفوری: از منظر جنابعالی چرا اصولگرایان نتوانستند احمدی‎نژاد را به عنوان یک چهره اصولگرا در درون خود حفظ کنند؟

سروری: بنده باید به این موضوع اشاره کنم که خود احمدی‎نژاد نتوانست خود را در درون مجموعه اصولگرایی حفظ کند و تقریبا بعد از انتخابات ریاست‎جمهوری سال 88 و در طول دولت دهم رفتارهای احمدی‎نژاد تغییرات چشمگیری داشت و وی از مجموعه اصولگرایی دور شد ازاین رو احمدی‎نژاد به شخصه و با هدایت برخی از افراد که به وی مشاورده نادرست دادند از جریان اصولگرایی جدا شدند در حالیکه اصولگرایان تا زمانی که وی در نقش یک خدمتگزار به ایفای نقش می‎پرداخت تمام تلاش و همت خود را در جهت حمایت از وی به کار بستند اما امروز و در مقطع فعلی باتوجه به رفتارهای نادرستی که از احمدی‎نژاد خلاف رویه و مصلحت نظام صورت گرفته است جایی برای حمایت از وی باقی نمانده و اصولگرایان بدون شک در برابر این رفتارهای نابخردانه وی ایستادگی خواهند کرد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها