محمد هاشمی: می‌خواهید بدانید چرا احمدی‌نژاد بست‌نشینی می‌کند، نامه سال88 آیت‌الله هاشمی را بخوانید!

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص بست نشینی های اخیر تیم احمدی نژاد گفت: یکی از علت ها به لحاظ تاریخی فرار از مجازات و اقرار به جرم بوده است.

محمد هاشمی: می‌خواهید بدانید چرا احمدی‌نژاد بست‌نشینی می‌کند، نامه سال88 آیت‌الله هاشمی را بخوانید!

محمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبر فوری در خصوص علت اقدامات اخیر احمدی نژاد و بست نشینی آقایان گفت: من نمی توانم به اهداف دقیق آقای احمدی نژاد اشاره کنم چرا که اطلاعاتی در این خصوص ندارم اما موضوع بست نشینی در تاریخ دو علت داشته است یکی برای کسانی بوده است که خودشان قبول داشته اند که مجرم بوده اند و برای فرار از مجازات جرمی که مرتکب شده اند به اماکن مقدس پناه می بردند تا مامورین حکومتی به علت آن که این فرد خود را در پناه این اماکن قرارداده اند آنها را دستگیر نکنند و به سزای جرمشان نرسانند ولی در مقابل دسته دومی هم بودند که برای تظلم خواهی از حاکم ها و حکومت های ظالم به این کار دست می زدند.

هاشمی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر نمی توانم بگویم علت این رفتارهای آقایان چیست گفت: ولی این دو تفسیر از بست نشینی مطرح است که یکی برای فرار از مجازات و یکی برای تظلم خواهی صورت می گرفته است.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تاکید کرد: تاریخچه بست نشینی نه برای شخص و نه برای حکومت ها خوب نبوده است و هر دو طرف را زیر سئوال می برده است.

محمد هاشمی در خصوص اینکه که قبلا اصلاح طلبان مطرح کرده بودند که اقدامات احمدی نژاد اصل نظام را نشانه رفته است گفت: در این زمینه فعلا صحبت نخواهم کرد و فقط می توانم به این نکته اشاره کنم که مرحوم آیت الله هاشمی سال 88 طی نامه ای به رهبر انقلاب موضع خود را در خصوص آقای احمدی نژاد اعلام کرد، حال اگر کسی بخواهد بیشتر در این زمینه بداند می تواند به آن نامه مراجعه کند.

وی در انتها تاکید کرد: بیشتر از این در حال حاضر به این موضوع وارد نمی شوم و دوستان را به نامه مرحوم آیت الله هاشمی توصیه می کنم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص مباحث انتخاباتی سال 88 نامه مهمی به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ارسال کرده بود که میان سیاسیون به نامه بی سلام معروف است که بخش‌های از آن را در ادامه می‌خوانید:

*زیر سئوال بردن تصمیمات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تلاشهای امام راحل و مردم مسلمان و متعهد و روحانیت عظیم‌القدر که در نیم قرن گذشته با مجاهدت‌های خویش توانستند بنای باشکوه نظام اسلامی را ایجاد و مستقر و بالنده کنند، از این بدتر نمی‌شد. دوران مشعشعی که خود شما پشت سر امام(ره) در قامت مجاهد پیشتاز، رئیس‌جمهور و نهایتاً رهبری نظام نقش و مسئولیت‌های ممتازی بعهده داشته‌اید.

* نقطه قابل توجه دراین تهمت‌ها این است که غیرمستقیم، مقام ولایت در زمان رهبری امام راحل و جناب‌عالی که هادی دولت‌ها بوده‌اید و با اظهارات صریح، مدیریت‌ها را مورد تأیید و تحسین قرارداده‌اید، نشانه گرفته است.

* البته اینجانب قصد ندارم که دولت موجود را مثل دولت بنی‌صدر معرفی کنم و یا سرنوشتی شبیه آن دولت را برای این دولت بخواهم، بلکه مقصود این است که باید مانع گرفتار شدن کشور به سرنوشت آن روزگار شد.

*اینجانب برای پرهیز از آلوده‌شدن فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات به تشنجات بیشتر، از عکس‌العمل فوری که مورد انتظار ملت است، خودداری کردم.

*در مراسم بزرگداشت سالگرد امام(ره) به آقای احمدی‌نژاد گفتم که در اظهارات او خلاف‌گویی‌‌های فراوانی وجود داشته و ادعای کذب تماس تلفنی من با یکی از سران عرب و ادعای کارگردانی مبارزات انتخاباتی رقبا و اتهامات ناروا به جمعی از بزرگان نظام، از جمله جناب آقای ناطق نوری و فرزندان من و بدتر از همه زیرسئوال بردن اقدامات امام راحل را یادآوری و پیشنهاد کردم با صراحت اتهام‌های نادرست را پس بگیرد که نیازی به اقدامات قانونی افراد و خانواده‌هایی که ناجوانمردانه و مظلومانه هدف تیرهای ناسزاگویی قرار گرفته‌اند، نباشد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • محمد
    0

    من این کارای احمدی نژاد رو اصلاً تایید نمیکنم و معتقدم تو دوره دومش گند زد اما اون حرفا حق بود هم بچه های هاشمی هم بعضی مسولین فساد داشتن و دارن . باید با فساد مبارزه بشه .

  • محمود کرج
    0

    در این فتنه آخر زمانی فقط باید چسبید به وصیت امام که فرمودند ملاک حال فعلی افراد است....یا به رهنمودهای رهبرمان امام خامنه ای که به انحراف کشیده نشیم .انشاع لله

  • دلسوز
    0

    گرچه رفتار کودکانه ومسخره احمدی نزاد ودوستانش مورد تایید هیچکس نیست ول اقای محمد هاشمی خیلی از حرفهای ان زمان ایشان واقعیت داشت وحتی غلیظ تر از ان حرفها هم وجود داشت که ایشان نگفته بود وخیلی حرفهای بیمورد هم در نامه اقای هاشمی بود که صحت نداشت . بهتر است شما دیگه خلط مبحث نفرمایید . رفتار غلط امروز احمدی نزاد خیلی شبیه به بعضی از اعضای خانواده مرحوم هاشمی است به قول دترکها شادوقا شوومه

  • عبداله پارسایی
    0

    جناب آقای هاشمی : گرچه حافظه بخشی از جامعه ضعیف شده ولی ما هرگز خیانت کارگزارن و سپس طیفی از اصلاحات که تحت مدیرت هاشمی ها و خاتمی ها به ارزشهای انقلاب ، آرمانهای امام ره و مبانی شیعه صورت گرفت را از یاد نمی بریم .

  • محمد
    0

    من طرفدار احمدی نژادنیستم اما اقای هاشمی بگه که قبل از مجازات احمدی نژاد رفقاتون اقایان فتنه گر بایدمجازات باشن مثل کروبی و موسویو خاتمی .!!!

  • مجید
    0

    احمدی نژاد هرکه بود و هرچه کرد ما بخشیدیمش و الان جزعه ملت بزرگ هستن و اصلاح طلبان و اصول گرایان پنبه از گوش بدر کنن بخصوص اصلاح طلبان الان کودکانه رفتار نکنید چن جلوی چشم مردمید هرچند گوشه ناچیز قدرت شمارو گول میزنه مارو گول نمیزنه

  • محمد ولی زاده
    0

    هاشمی درست یا غلط آخر سر فرزندان خودش رو به تیغ قانون سپرد و همه دیدند که در فضایی که تمام نظام بر علیه هاشمی بود، چیزی دستگیر مخالفان ایشان نشد، که اگر فسادی، جرمی یا خطایی بود تمام دنیا را پر می‌کردند، اما احمدی‌نژاد پدیده دیگری است که همه را با خود به قعر جهنم خواهد برد و امیدوارم پرده از فساد بسیاری از مسئولان بردارد و کوس رسوایی‌شان را بزند.

  • مردم
    0

    خدا رحمت کند آیت الله هاشمی امیر کبیر ایران را. بعضیا لیاقتشون احمدی نژاده همونایی که اونو هن تراز امام زمان میدونستن و تو تریبون های دولتی به به و چه چه میکردن براش.حالا مرد باشن و سر حرفشون بمونن.حافظه مردم و دست کم نگیرن.زمان زیادی نگذشته

  • مردم
    0

    چرا پیامم لود نمیشه!!!!!!!!!؟؟؟؟؟

  • رستم
    0

    همه چیز بهانه است دارند از احمدی نژاد انتقام می گیرند کسانی که کینه داشتند وارد عمل شدند چه اصولگرا چه اصلاح صلبان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها