شوک قیمت مسکن و فروشندگان متوهم

خریداری که پولش را در بانک گذاشته و سود بانکی ۲۰ درصدی می گیرد، نباید بابت رشد کمتر از ۲۰ درصد قیمت مسکن، احساس ناراحتی و زیان کند.

شوک قیمت مسکن و فروشندگان متوهم

به گزارش خبر فوری به نقل ازتسنیم، با افزایش نسبی تحرکات بازار مسکن تهران در سال جاری، برخی از خریداران مسکن، با این سئوال مواجه شده اند که مبادا بازار مسکن با شوک قیمتی مواجه شود و آنها از قافله عقب بمانند. در چنین شرایطی، برخی از فروشندگان و مشاوران املاک نیز بازار گرمی کرده و به خریداران تلقین می کنند که: "نخرید، پشیمان خواهید شد. دولت، فنر قیمت مسکن را رها کرده است، چون برای رشد اقتصاد کلان، به رونق بازار مسکن احتیاج دارد!"

این حرف‌ها، نگرانی و انگیزه خریداران مسکن را دوچندان می‌کند. اما با این حال باید توجه داشت که هر چند افزایش بطنی قیمت مسکن در سال جاری، قابل انتظار است اما این سخن، مجوزی برای ورود عجولانه خریداران نیست.

نکته مهمی را نیز نباید فراموش کرد؛ هر خریداری، شرایط خاص خودش را دارد. به عنوان نمونه، خریداری که پولش را در بانک گذاشته و سود بانکی 20 درصدی می گیرد، نباید بابت رشد کمتر از 20 درصد قیمت مسکن، احساس ناراحتی و زیان کند.

در شرایط کنونی، خرید مسکن از فروشندگان واقعی پول لازم، قابل توصیه است، نه فروشندگان متوهمی که با ارائه قیمت‌های پرت، امیدوار به افزایش شدید قیمت هستند.

برخلاف صحبتهای مهیج برخی از افراد و رسانه ها، شوک قیمت مسکن، بعید است. در واقع، حجم بالای خانه های خالی، نرخ‌های همچنان بالای سود بانکی، نرخ ملایم تورم عمومی و... اجازه شوک قیمت مسکن در سال جاری را نخواهد داد.

چنانچه خریداران، استراتژی هوشمندانه ای نداشته باشند، ضرر کردن در شرایط فعلی، کار دشواری نیست.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها