جعفرزاده:

تورم مبنای خوبی برای افزایش حقوق کارکنان نیست

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه از دولت درخواست کرد که مبنای افزایش حقوق کارکنان، تورم نباشد.

تورم مبنای خوبی برای افزایش حقوق کارکنان نیست

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از سایت اعتمادآنلاین،غلامعلی جعفرزاده عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نایب رییس فراکسیون مستقلین با بیان اینکه دولت برمبنای نرخ تورم مانع رشد حقوق کارکنان نشود، ، گفت: می خواهم از دولت خواهش کنم که باتوجه به مشکلات معیشتی مردم اقدام مناسبی در خصوص افزایش حقوق انجام دهند.

وی تاکید کرد: درست است که حقوق، متناسب با تورم باید افزایش پیدا کند. اما نباید حلاوت کاهش تورم و تک نرخی کردن تورم در کام کارکنان تلخ شود و اینطور نباشد که مردم دعا کنند که تورم پایین نیاید و این مسئله خوبی نیست و نشان می دهد یک‌جای سیاست اشکال دارد.

این نماینده مجلس در خصوص راه حل این مشکل، تصریح کرد: امسال دولت بگوید به همان نسبتی که تورم را کاهش می دهم به همان نسبت حقوق کارکنان را افزایش می‌دهم. برای مثال دولت بگوید من تورم را نسبت به سال قبل توانستم 50 درصد کاهش دهم بنابراین امسال 150 درصد افزایش حقوق می‌دهم. در این شرایط مردم دعا می‌کنند تورم بیشتر کاهش پیدا کند.

جعفرزاده با بیان اینکه کاهش رشد حقوق کارکنان با کاهش نرخ تورم، به نوعی تنبیه مردم است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سیاست ما تنبیه مردم است. با کاهش تورم در 10 مورد به نفع مردم می شود ولی مردم تنبیه می شوند و حقوقشان کم رشد می کند. برای اینکه مردم دعا و همراهی کنند برای اینکه تورم کاهش پیدا کند دولت باید سیاست تشویقی برای مردم بگذارد و اعلام کند به همان نسبت که تورم کاهش می یابد حقوق را افزایش می‌دهم.

وی یادآور شد: به منظور همراهی مردم برای کاهش تورم دولت باید سیاست‌های تشویقی بگذارد و بگوید که شما کمک کنید من تورم را کاهش دهم و به جهت همراهی تنبیه‌تان نمی کنم بلکه افزایش حقوق هم خواهید داشت. باید سیاست های ما به نحوی باشد که همراهی مردم را با خودش بطلبد و مردم همکاری کنند. منافع شخصی، اجتماعی و فردی را نباید نادیده بگیریم چون مردم باید زندگی کنند و خرج دارند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین اظهارداشت: باید تورم کاهش پیدا کند چون باید مانع از رشد و افزایش بی رویه قیمت کالا ها شوند. در کاهش تورم همراهی و همکاری مردم نیاز است اما مردم می گویند اگر تورم کاهش پیدا کند رشد حقوق من نیز کم می شود پس همراهی نخواهند کرد. بنابراین باید سیاست هایمان را به نحوی اتخاذ کنیم که مردم از همراهی با دولت و سیاست هایش تنبیه نشوند بلکه تشویق شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها