بیت‌کوین رکورد ۱۱ هزار دلار را شکست

در‌ آخرین مبادلات بازار جهانی ارزهای مجازی بیت‌کوین با رسیدن به رقم ۱۱ هزار دلار رکورد جدیدی را ثبت کرد.

بیت‌کوین رکورد ۱۱ هزار دلار را شکست

به گزارش خبر فوری به نقل از راشاتودی،‌ در حالی که 7 سال پیش بیت‌کوین تنها 6 سنت ارزش داشت، و در ابتدای سال جاری میلادی ارزش این ارز مجازی کمتر از هزار دلار بود، هم اکنون قیمت این ارز از مرز 11 هزار دلار عبور کرده است.

در ساعت 5:34 به وقت گرینویچ ارزش بیت‌کوین به 11 هزار و 47 دلار رسید. در حالی قیمت بیت‌کوین از 11 هزار دلار عبور کرد که روز گذشته ارزش این ارز در بورس مجازی کره جنوبی از مرز 10 هزار دلار عبور کرده بود.

طی روزهای اخیر ارز بیت‌کوین توانسته است تمام مقاومت‌های قیمتی سنتی در بازار را بشکند به گونه‌ای که در ابتدای ماه جاری میلادی ارزش بیت‌کوین از حدود 7 هزار دلار به 5 هزار و 500 دلار سقوط کرد اما با گذشت تنها چند روز از این اتفاق هم اکنون قیمت آن دو برابر شده است.

پیش‌تر کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند تا پایان سال جاری میلادی قیمت این ارز از مرز 10 هزار دلار عبور می‌کند اما به نظر می‌رسد روند ارزشی قیمت بیت‌کوین شتاب بیشتری داشته و علیرغم باقی بودن بیش از یک ماه به پایان سال جاری هم اکنون قیمت بیت‌کوین به 11 هزار دلار رسیده است.

هم اکنون ارزش کل ارزهای مجازی موجود در بازار جهانی 325 میلیارد دلار و ارزش کل بیت‌کوین‌های موجوددر بازار نیز 177 میلیارد دلار برآورد می‌شود که ارزش آن را حتی فراتر از ارزش‌ شرکت‌هایی نظیر بوئینگ و جنرال‌الکتریک کرده است.

به نظر می‌رسد ارزهای مجازی با این روند پیشرفت در حال جذب هر چه بیشتر توجه مؤسسات سرمایه‌گذاری به خود هستند. قرار است در ماه دسامبر بورس کالای شیکاگو بیت‌کوین را به لیست مبادلاتی خود اضافه کند. بانک جی‌پی‌مورگان آمریکا نیز در حال بررسی فراهم کردن امکان مبادله بیت‌کوین برای مشتریان این بانک است.

میشل نوگراتز مدیر اسبق صندوق یکی از مؤسسات سرمایه‌گذاری معتقد است طی 13 ماه آینده قیمت بیت‌کوین از مرز 40 هزار دلار عبور خواهد کرد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها