۱۵ درصد بیماران مشکوک به کرونا کودکان هستند

نایب رییس مرکز تحقیقات عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که ۱۳ تا ۱۵ درصد از بیماران مشکوک به کرونا اعم از مراجعه‌کنندگان و بستری را کودکان و اطفال تشکیل می‌دهند.

۱۵ درصد بیماران مشکوک به کرونا کودکان هستند

نایب رییس مرکز تحقیقات عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که ۱۳ تا ۱۵ درصد از بیماران مشکوک به کرونا اعم از مراجعه‌کنندگان و بستری را کودکان و اطفال تشکیل می‌دهند.

دکتر محمد صادق رضایی افزود : آمار اطفال مبتلا به ویروس کرونا این روزها در سطح کشور و به طبع در استان مازندران روز به افزایش است و این رویه نه تنها سلامت این گروه سنی که سلامت سایر گروه‌های سنی را به دلیل ناقل بودنشان تهدید می کند.وی گفت : عدم ابتلا کودکان و اطفال به ویروس کرونا ناشی از اطلاعات نادرست نسبت به این بیماری بوده است ، چرا که همان میزان که سایر گروه های سنی اعم از بزرگسالان در معرض خطر جدی این بیماری در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی قرار دارند، کودکان و اطفال نیز در امان نیستند.

علائم احتمالی کرونا در کودکان

فوق تخصص بیماری عفونی کودکان تب بالا و بثورات پوستی ، قرمزی چشم ، تنفس تند و سخت ، کبودی زبان یا لب ها ، بی قراری بیش از اندازه ، خشکی مخاط دهان ، کاهش حجم ادار و تب بیش از ۴۰ درجه را از نشانه های احتمالی ابتلا کودکان و اطفال به ویروس کرونا بیان کرد.دکتر رضایی اظهار داشت : اگرچه شدت بیماری کرونا در کودکان و اطفال گاهی همانند بزرگسالان نیست ، ولی خطر جانی برای این گروه سنی به خصوص دارای بیماری پیش زمینه ای در صورت ابتلا وجود دارد و باید والدین مراقبت بیشتری از کودکان در این روزهای کرونایی داشته باشند.

وی شستن مکرر دست کودکان و استفاده از ماسک در صورت خروج از منزل و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی را از راهکارهای مهم پیشگیرانه برای این گروه سنی اعلام کرد و از مادران خواست در صورت مشاهده علایم ویروس کرونا در کودکانشان به پزشک مراجعه کنند.

این پزشک متخصص بیماری های عفونی گفت : والدین باید توجه داشته باشند اگر فرزندشان به کرونا مبتلا شد ، حتما باید ۲ هفته کودک را از سایر افراد خانواده جدا کنند.ویروس کرونا که سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل در استان مازندران نیز شیوع یافت ، همچنان در این استان تاخت و تاز دارد . طبق آخرین گزارش دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل در مجموع حدود یکهزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های این استان بستری هستند.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها