وقوع گرد و غبار در تهران و پنج استان دیگر

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به روند بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور طی فردا از وقوع گرد و غبار در برخی استانها خبر داد.

وقوع گرد و غبار در تهران و پنج استان دیگر

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، امروز در برخی نقاط غرب، شمال غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز همچنین در استان هرمزگان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا (۲۱ آبان ماه)، با حرکت این امواج به سمت شرق، بارش در استان‌های واقع در نیمه شرقی، شامل استان‌های خراسان‌های شمالی، رضوی، جنوبی، شرق یزد، شرق اصفهان ، برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان رخ خواهد داد.

کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: در این روز با نفوذ جریانات شمالی ضمن کاهش نسبی دما در نوار شمالی، تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر به ویژه مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف در ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان، سمنان و تهران

وظیفه در ادامه با اشاره به مواج بودن دریای خزر طی فردا اظهار کرد: در این روز بارش در خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استان سمنان نیز قابل ملاحظه خواهد بود و بارش در ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان، سمنان و تهران به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

گرد و غبار در استان‌های تهران، قم، البرز، قزوین ، مرکزی، سمنان، اصفهان

این کارشناس هواشناسی در ادامه اظهار کرد: فردا وزش باد شدید در استان‌های تهران، قم، البرز، قزوین ، مرکزی، سمنان، اصفهان و روز دوشنبه (۲۲ آبان ماه) وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد که در برخی مناطق با گرد و خاک همراه می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه همچنان ناپایداری‌ها به صورت بارش باران، رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط خراسان‌های شمالی، رضوی، جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

کاهش محسوس دما در شمال شرق و شرق کشور

به گفته وظیفه، روزهای دوشنبه تا چهارشنبه (22 تا 24 آبان ماه) کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۸ درجه در شمال شرق و شرق رخ خواهد داد.از بعدازظهر دوشنبه تا روزهای پایانی هفته به سبب پایداری جو، با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور به ویژه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مواجه خواهیم بود که سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی تاکید کرد: از بعدازظهر یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس و روز سه‌شنبه دریای عمان مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: تهران فردا (۲۱ آبان ماه) قسمتی ابری، همراه با وزش باد در بعدازظهر افزایش ابر،در بعضی ساعات وزش باد شدید با احتمال باد و گرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای ۱۸ و ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین آسمان تهران در روز دوشنبه (۲۲ آبان ماه) صاف در بعدازظهر غبارمحلی با بیشینه و کمینه دمای ۱۸ و ۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها