واکنش بلاتر به اتهام تعرض جنسی به دروازه‌بان تیم‌ملی بانوان آمریکا

یکی از ۳ نامزد نهایی کسب جایزه برترین فوتبالیست زن دنیا در سال ۲۰۱۳، ادعا کرد که هدف یک حرکت غیراخلاقی رئیس پیشین فیفا شده است.

واکنش بلاتر به اتهام تعرض جنسی به دروازه‌بان تیم‌ملی بانوان آمریکا

به گزارش خبر فوری ، هوپ سولو، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان آمریکا، مدعی شده است که در مراسم معرفی برترین‌های فوتبال دنیا و اهدای توپ طلای سال 2013، سپ بلاتر رئیس سابق فیفا به او تعرض کرده است.
سولو یکی از سه نامزد نهایی جایزه برترین فوتبالیست زن دنیا بود که در نهایت به ابی ومباک رسید. او در این خصوص گفت: در آن مراسم قبل از آنکه روی سکو بروم، بلاتر به عمد با من تماس فیزیکی برقرار کرد. آن اتفاق در مراسم توپ طلا رخ داد، درست قبل از آنکه روی سکو بروم. این اتفاقات دارد عادی جلوه داده می‌شود.
سولو درباره اینکه چرا پیش از این به این ماجرا اشاره نکرده است، اظهار داشت: آن موقع به دلیل استرسی که برای رفتن روی سن داشتم واکنشی نشان ندادم. برای بردن آن جایزه من هم نامزد بودم. بعد از رفتن روی سن اما من دیگر بلاتر را ندیدم و این احساس بدی در پی داشت. من مستقیماً سراغش نرفتم تا بگویم که دیگر حق ندارد چنین کاری را انجام دهد. در حالی که من همیشه مستقیماً کارهایم را مدیریت می‌کنم. این مسئله (تعرض به زنان در فوتبال) شایع شده است. من در تمام طول دوران بازیگری‌ام نظیر چنین موارد را زیاد دیده‌ام. چنین تعرض‌هایی به زنان فقط در هالیوود نیست که رخ می‌دهد.
دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان آمریکا افزود: در گذشته، برای چندین سال، بازیکنان زن با سرمربیان خود قرار می‌گذاشتند و آخر سر با آنها ازدواج می‌کردند که به نظر من چنین وضعیتی نباید وجود داشته باشد به خصوص اگر آن بازیکنان جوان باشند. این اتفاق اما فقط در مورد سرمربیان خودم رخ نداده است. من مشابه چنین اتفاقاتی را از مربیان، پزشکان و مدیران رسانه‌‌ای هم شاهد بوده‌ام. من چنین مواردی را در رختکن تیم‌مان دیده‌ام. نمی‌دانم چرا بازیکنان دیگر درباره این مسائل به صورت علنی حرف نمی‌زنند.
ادعای دروازه‌بان 36 ساله تیم ملی فوتبال زنان آمریکا، با واکنش فوری رئیس سابق فیفا همراه بوده است. سخنگوی بلاتر 81 ساله در واکنش به اتهامی که به رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (1998 تا 2015) نسبت داده شده است، گفت: نسبت دادن چنین اتهاماتی به بلاتر مسخره است.
رئیس سوئیسی سابق فیفا دو سال پیش به دلیل فساد مالی و مدیریتی گسترده میان اعضای این سازمان، پس از 17 سال کار به عنوان مهمترین مقام اجرایی فوتبال جهان از کار برکنار شد.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها