سلامت مکمل‌های ورزشی تضمین شده نیست

رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران گفت: مکمل‌های ورزشی بلای جان جوانان و نوجوانان هستند و هنوز نگرانیم زیرا سلامت این فرآورده‌ها، تضمین شده نیست.

سلامت مکمل‌های ورزشی تضمین شده نیست

عباس کبریایی زاده، رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران، در هشتمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی و نهمین همایش طلای سبز، ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و شهدای مدافع سلامت در کشور، گفت: کرونا نشان داد که نقش نظام سلامت در کشور تا چه میزان می‌تواند جدی باشد. به همین دلیل امروز از داروسازانی که در شبکه توزیع و عرضه نقش کلیدی در ارائه خدمات سلامت داشتند، تقدیر می‌کنیم.

او با بیان اینکه سندیکا‌ها باید مسیر همراهی و همدلی با یکدیگر را دنبال کنند، افزود: در حوزه سندیکا مشکلات زیادی داشتیم. زمانی که مدیرعامل شرکت داروسازی اسوه بودم، بین ۸۰ تا ۸۵ درصد از مکمل های مورد نیاز کشور وارداتی بود. این در حالی است که امروز تولیدکنندگان داخلی بیش از ۸۰ درصد نیاز کشور را در حوزه مکمل‌ها تامین می‌کنند.

او افزود: سال‌های سال بود که حتی موارد اولیه مکمل‌ها و فرآورده‌های خون‌ساز را از کشورهایی، چون امارات متحده عربی وارد می‌کردیم، اما امروز این دسته از فرآورده‌ها بر اساس فرمول‌های های تک دنیا در ایران تولید می‌شود.

کبریایی زاده ادامه داد: در این همایش‌ها بخش آموزش را اضافه کردیم. به طور متوسط با همکاری سندیکای فرآورده‌های دارویی هر سال بین ۲۰ تا ۳۰ کارگاه آموزشی برای مسولان فنی و... برگزار می‌کنیم. همچنین فضای پژوهشی را به مراکز تحقیقاتی اضافه کردیم و کار‌های پژوهشی خوبی در حوزه مکمل‌ها انجام شده است.

مکمل‌های ورزشی بلای جان نوجوانان و جوانان هستند

رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران با بیان اینکه حوزه مصرف مکمل‌ها در گرو‌ه‌های خاص مثل اطفال، زنان، سالمندان و ورزشکاران را مورد توجه قرار داریم، گفت: بلای جان جوانان و نوجوانان هستند و هنوز نگرانیم زیرا سلامت این فرآورده‌ها تضمین شده نیست. طبق آمار‌ ۷۰ درصد افرادی که به مراکز ورزشی می‌روند از این مکمل‌ها استفاده می‌کنند و این آمار تکان دهنده است.. باید تولید را افزایش دهیم و واردات از مبادی درست و معتبر صورت گیرد تا مطمئن باشیم این فرآورده‌ها به آلاینده‌های آسیب رسان به سلامت آلوده نیستند.

تولید مکمل‌ها ‌بسیار سخت شده است

کبریایی زاده با تاکید بر اینکه تولید باید آسان و روان شود، گفت: متاسفانه امروزه تولید بسیار سخت شده است و ایستگاه‌های تولید در کشور پشیمان کننده بوده و مصداق ضرب المثل هر دم از این باغ بری می‌رسد است. از مسئولان درخواست داریم تا تولید مکمل‌ها را آسان و روان کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها