زورگیری برای اثبات رفاقت و قدرت

چهار نوجوان ۱۸ ساله با همکاری یکدیگر به سرقت و چاقو کشی دست زده بودند، دستگیر شدند.

زورگیری برای اثبات رفاقت و قدرت

چندی پیش ۴ پسر نوجوان به جرم سرقت و زورگیری توسط پلیس دستگیر شدند. دو تن از این جوانان ادعا می‌کنند نقشی در ارتکاب جرم نداشته و تنها با سارقان رابطه دوستی دارد؛ اما به نظر می‌رسد شرط بندی باعث انجام این سرقت‌ها شده است.

محمد ۱۸ ساله یکی از اعضای این باند است که ادعا می‌کند فقط در پارک منتظر دوستش نشسته و خبری از سرقت نداشته که توسط پلیس دستگیر شده است.

او در گفت‌وگویی گفت: من فقط منتظر متین بودم. او به من گفته بود کار مهمی دارد، اما نگفته بود که دست به سرقت زده است. او با من تماس گرفت و در یکی از پارک‌ها اسلامشهر قرار گذاشتم. من سر قرار رفتم و منتظر او بودم که دستگیر شدم.

متهم دیگر، محسن ۱۸ ساله است که او نیز داستانی شبیه به محمد را تعریف می‌کند و ادعا می‌کند و از هیچ چیزی خبر ندارد و فقط منتظر رسیدن دوستش بوده است.

اما «متین» همان سارقی است که دوستانش ادعا می‌کنند با آن‌ها در پارک قرار گذاشته است. این متهم که چندماه پیش ۱۸ ساله شده در گفت‌وگو با میزان گفت: چند روز پیش با یکی از دوستان به نام سینا کل کل کردیم. او می‌گفت من عرضه هیچ کاری را ندارم و همیشه در جمع مسخره ام می‌کرد.

وی افزود: بالاخره من تصمیم گرفتم به او ثابت کنم که اشتباه می‌کنم، برای همین به او پیشنهاد دادم به سرقت برویم تا به او بفهمانم من ترسو نیستم.

این متهم اظهار کرد: سینا قبول کرد و ما به سرقت فکر کردیم؛ که در همان لحظه یک مرد تنها از کنارمان رد شد. تلفن همراه این مرد بسیار قیمتی بود و ما را وسوسه کرد. برای همین به سمت او رفتیم و گوشی اش را دزدیدم و فرار کردیم.
متین که پیش از این به جرم سرقت موتورسیکلت بازداشت شده است، ادامه داد: من فقط گوشی را از دست آن مرد عابرپیاده کشیدم و فرار کردم، اما سینا با آن مرد گلاویز شد.

به گفته افسر پرونده، این سرقت با زورگیری همراه بوده و یکی از سارقان با چاقو، مالباخته را تهدید کرده است.

سینا متهمی است که اقدام به چاقو کشی کرده است. او نیز ۱۸ سال دارد و به نظر می‌رسد از هم محلی‌های سه متهم دیگر باشد.

او در گفت‌وگویی گفت: چندی پیش به شیشه اعتیاد پیدا کردم، اما دو ماه پیش توانستم به سختی ترک کنم.
سینا ادامه داد: پدرم قصد داشت با فروختن مواد مخدر در کشور‌های خارجی، کمی وضعیت مالی مان را بهتر کند، اما در فرودگاه مالزی دستگیر شد و حالا ۱۲ سال است که زندانی است.

منبع: میزان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها