سارق منازل محله گلبرگ دستگیر شد

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری فردی خبر داد که از همسایگان خود در یک آپارتمان بیش از ۱۰ میلیارد ریال سرقت کرده بود.

سارق منازل محله گلبرگ دستگیر شد

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت گفت: بیست و نهم شهریور ماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل به دادخواهی یکی از شهروندان در کلانتری ۱۴۷ گلبرگ تشکیل و با دستور قضایی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی توضیح داد: شاکی در تحقیقات اولیه اظهار داشت، ساعت ۲۱:۰۰ بیست و هشتم شهریور ماه به همراه خانواده‌ام از منزل خارج و حدود ساعت ۰۱:۰۰ بامداد به منزل بازگشتم. در بدو ورود متوجه شدم درب واحد از ناحیه لولا باز شده است. به سرعت وارد منزل شدم و مشاهده کردم همه اتاق‌ها بهم ریخته شده و طلا‌ها و جواهرات همسرم به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به سرقت رفته است.

سرهنگ نثاری افزود: هنگام رسیدگی و انجام تحقیقات پرونده‌ای دیگری با موضوع سرقت منزل به این پایگاه ارجاع و مشخص شد سرقت جدید از منزل همسایه طبقه بالای شاکی بوده و مقداری طلا و وجه نقد مجموعاً به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال سرقت شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: باتوجه به اهمیت موضوع، اکیپی از کارآگاهان پایگاه به محل سرقت اعزام و در بررسی اولیه متوجه شدند سرقت داخلی بوده و از سوی آشنایان یا یکی از اهالی ساختمان صورت گرفته و سارق یا سارقان با صحنه سازی قصد منحرف کردن تحقیقات را دارند.

کارآگاه نثاری گفت: در تکمیل تحقیقات کارآگاهان مشخص شد چند ماه قبل نیز از منزل یکی دیگر از همسایگان که خانم مسنی بوده سرقت شده است، بدین صورت که مال باخته برای بررسی کولر به پشت بام رفته و درب منزل خود را به صورت نیمه باز گذاشته است. ظاهراً سارق از این فرصت استفاده کرده و در نبود صاحبخانه وارد منزل شده، مقداری طلا و وجه نقد به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال سرقت کرده است.

وی تصریح کرد: در فرآیند رسیدگی یکی از همسایگان به کارآگاهان اظهار داشت: خودروی کیا اسپورتیج وی نیز چند ماه قبل از جلوی ساختمان سرقت و بعد از چند هفته لاشه خودرو را به صورت رها شده در محدوده شورآباد بعد از باز شدن اکثر قطعات آن کشف شده است

نثاری گفت: مالک خودروی کیا اشاره کرد، بعد از کشف لاشه خودرو یکی از همسایگان به نام سعید از من خواست خودرو را با همان وضعیت به او بفروشم و ادعا داشت تخصص پسرعموی وی سرپا کردن این نوع خودروهاست که بعد توافق لاشه خودرو را به مبلغی بالاتر از قیمت بازار از من خرید که بعد از یک هفته در خصوص وضعیت خودرو پرسیدم و گفت: کار خودرو تمام شده و آن را فروخته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مأموران با هماهنگی‌های قضایی سعید را به عنوان اولین متهم پرونده دستگیر که پس از انتقال به پلیسی آگاهی به جرایم ارتکابی اعتراف کرد و اظهار داشت، در اولین سرقت خود از همسایگان با نقشه قبلی کلید خودروی شاکی را کپی و سپس در موقعیت مناسبی خودرو را از مقابل ساختمان سرقت و به سوله‌ای که از قبل اجاره کرده بودم انتقال دادم و قطعات آن را باز و لاشه خودرو را در حوالی شورآباد رها کردم. بعد از مدتی خودرو را از شاکی خریدم و در حال حاضر آن را در پارکینگی در حوالی تهرانپارس مخفی کرده ام.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پایان با اشاره به اینکه خودرو و تعدادی از اموال سرقتی از مخفیگاه متهم کشف و به مال باختگان تحویل شد، گفت: متهم با صدور قرار مجرمیت از سوی دادیار دادسرای ناحیه ۱۵ روانه زندان شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها