دادستان کل کشور در رشت؛

دولت مدیریت فضای مجازی را به جوانان متعهد بسپارد

دادستان کل کشور در رشت گفت: در فضای مجازی غوغا است و دولت باید مدیریت فضای مجازی را به جوانان متعهد و دلسوز بسپارد.

دولت مدیریت فضای مجازی را به جوانان متعهد بسپارد



به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان ویژه روحانیت حوزه قضایی گیلان و قزوین در سالن همایش امام خمینی (ره) دادگستری گیلان در رشت با تأکید بر اینکه انسان باید در هر سنگری که هست حافظ انقلاب باعظمت ایران باشد، اظهار کرد: باید انقلاب اسلامی را با حفظ و صیانت به نسل‌های آینده این انقلاب برسانیم.

وی بابیان اینکه نهاد مقدس دادگاه ویژه روحانیت یادگار باارزش امام و مورد تأیید رهبری است، افزود: شهادت می‌دهم که دادگاه ویژه روحانیت در جهت دفاع از جامعه روحانیت نیست بلکه در تلاش است تا از جامعه روحانیت صیانت کند.

دادستان کل کشور با اشاره به کج‌اندیشی برخی از معاندین و کسانی که بر حقایق چشم‌بسته‌اند، گفت: برخی از کج اندیشان بیان می‌کنند که دادگاه ویژه روحانیت در تلاش است تا بر مسائل و مشکلات روحانیت پرده بپوشاند بااینکه اصلاً چنین چیزی نیست و باید در مقابل خدا پاسخگو بود.

رئیس دادگاه‌های ویژه روحانیت کشور با تأکید بر اینکه نباید با در دست داشتن رسانه و فضای مجازی هر چیزی را گفت و بر موضوعات تمامیت بخشید، خاطرنشان کرد: متأسفانه بخشی از جامعه ما در غفلت به سر می‌برند و از روز حساب غافل هستیم.

منتظری بابیان اینکه هر قلم و قدمی که گذاشته می‌شود روزی باید در مقابل آن پاسخگو بود، بیان کرد: همه تحرکات و رفتارهای انسان در مقابل ملائکه در حال ثبت است و نمی‌توان از آن‌ها غافل شد.

وی با اشاره به اختصاص بخش عظیمی از موضوعات قرآن به مسئله معاد گفت: بسیاری از ما مردم از موضوع معاد غافل هستیم درحالی‌که بخش اعظم قرآن به مسئله معاد پرداخته است.

دادستان کل کشور با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام درباره تکریم علما در دین اسلام و مذهب تشیع گفت: امام صادق علیه‌السلام عالمان دین و روحانیون را نگهبان و مرزبان دین در مقابل شیاطینی که در توده مردم حضور و هجوم می‌برند توصیف می‌کند و ما باید حافظ و نگهبان مرزبانان باشیم و اجازه ندهیم دشمن در دل مردم نفوذ کند.

رئیس دادگاه‌های ویژه روحانیت کشور بابیان اینکه دشمن در تلاش است تا با بهره‌گیری از همه‌ی سلاح‌های خود در قلوب توده مردم نفوذ کند، بیان کرد: رسالت روحانیون جز هدایت نیست و خداوند به روحانیون و علما تأکید کرد که برای تزکیه نفس و ارشاد مردم تکلیف مدار باشند.

منتظری لازمه وجود دادگاه ویژه روحانیت را حفظ جامعه روحانیت برشمرد و بیان کرد: وقتی مسئولیت سنگینی در راستای حفظ و صیانت از روحانیت بر دوش ما هست باید بیشتر مراقب باشیم و مراقبه از نفس کنیم.

وی بابیان اینکه پیامبر خدا از خود مراقبت می‌کرد و ما هم باید از بزرگان دین الگو بگیریم، مطرح کرد: اگر ما بتوانیم هم از خود مراقبت و هم از جامعه روحانیت که در معرض شیاطین قرار می‌گیرد صیانت کنیم جامعه ارزشی را ایجاد خواهیم کرد.

دادستان کل کشور بابیان اینکه ما معصوم نیستیم و ممکن از دچار خطا در جامعه بشویم، خاطرنشان کرد: نمی‌توان در جامعه روحانیت کار کرد و تبلیغ بدخواهان و مسائل موجود در بین روحانیت را نادیده گرفت و لاپوشانی کرد.

رئیس دادگاه‌های ویژه روحانیت کشور وظیفه نخست دادگاه ویژه روحانیت را پیشگیری عنوان کرد و گفت: باید فعالان حوزه قضایی در دادسراهای ویژه روحانیت بر اصل پیشگیری و با ارتباط مستمر با طلاب جوان در سطح حوزه‌ها حضور فعالانه داشته باشند.

منتظری با اعلام اینکه دشمن در تلاش است تا مسئولان کشور را آلوده نشان دهند، گفت: انسان تأسف می‌خورد از اینکه چرا دشمن با این حجم اطلاعات غلط و وسیع بر مبنای دروغ به مسئولان کشور حمله می‌کند و در اذهان مردم علامت سؤال ایجاد می‌کنند.

وی بابیان اینکه شبکه‌های فضای مجازی در حال رصد هستند، افزود: در فضای مجازی غوغا است و دشمن در حال سرمایه‌گذاری است تا فرهنگ و اعتقادات مردم را بگیرند و ارزش‌های دینی و اسلامی جامعه را از بیخ و بن بزدایند.

دادستان کل کشور با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های عجیب دشمن در شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای، بیان کرد: دشمن با ارائه برنامه‌های بسیار زیبا و جالب در حال نفوذ در عقاید و ارزش‌های اسلام است و تمام تلاش خود را به کار گرفته تا ارزش‌ها و معارف دینی را که موجب شکست دشمن در عرصه‌های مختلف است را حذف کند.

رئیس دادگاه‌های ویژه روحانیت کشور با اشاره به اتاق فکر زیرکانه و هوشمندانه صهیونیست‌ها گفت: درگذشته غربی‌ها از موقعیت جغرافیایی ایران باخبر نبودند اما اکنون روزی نیست که رئیس‌جمهوری آمریکا نامی از دولتمردان و مسئولین نظام در محافل سیاسی خود نبرند.

منتظری با اشاره به سیاست‌های و راهبردهای مبین آمریکا مبنی بر تغییر انقلاب گفت: علما در صف اول تغییراتی هستند که دشمن روی آن برنامه‌ریزی کرده و در تلاش است تا با نفوذ در آن‌ها اعتقادات را تغییر دهد.

وی به شمار بالای روحانیت در استان‌های گیلان و قزوین اشاره کرد و گفت: نباید با داشتن بالای سه هزار روحانی در داخل استان‌های گیلان و قزوین نفوذ داشته باشیم، بلکه باید به فریاد مردم و جامعه رسید.

دادستان کل کشور فضای مجازی را بلای جان جمهوری اسلامی نام برد و گفت: هر افراطی امروز می‌تواند تا اعماق جان و خانواده و زیر رخت خواب دختران و پسران ما نفوذ پیدا کند.

رئیس دادگاه‌های ویژه روحانیت کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبر و هشدارهای معظم له در رابطه با مدیریت فضای مجازی بیان کرد: فضای مجازی در حال نابود کردن خانواده‌ها است و ضربه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر کشور وارد کرده است.

منتظری با تأکید بر ساماندهی فضای مجازی بیان کرد: بااینکه در جلسات متعددی بر مدیریت فضای مجازی تأکید شده اما هیچ‌کس یارای مدیریت این فضا را ندارد و از وجود جوانان و متعهد و ارزش‌مدار برای مدیریت آن استفاده نمی‌شود.

وی بابیان اینکه زیرساخت‌ها در دست دولت است، گفت: دولت باید زیرساخت‌ها را در اختیار جوانان بگذارد و با سپردن فضای مجازی به جوانان متعهد هم از این فناوری استفاده کرد و هم در امنیت این فضا کوشید.

منبع: فارس

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها