تقلب های مجازی در ترم کرونایی+فیلم

همزمان با اعلام رسمی شیوع کووید ۱۹ در کشور، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بلافاصله تعطیل شدند و کلاس های حضوری جای خود را به آموزش های الکترونیکی داد.

تقلب های مجازی در ترم کرونایی+فیلم

با گذشت چهار ماه از برگزاری آموزش ها و اعلام اکثر دانشگاه ها مبنی بر غیرحضوری شدن امتحانات پایان ترم، پدیده دیگری گریبان آموزش عالی و وزارت علوم را گرفته است.

تقلب های مجازی، عنوانی است که این روزها در قالب آگهی های رایگان و پولی در سایت های غیرمعتبر، کانال های تگلرامی و واتس آپی دانشجویان را برای گذراندن امتحانی راحت و بدون استرس و زحمت وسوسه می کند.

دانشجویان در این آگهی ها بدون پرداخت هزینه به ادمین کانال، درخواست خود را برای امتحانات پایان ترم مطرح می کنند و به نظر می رسد هزینه این خدمات مجازی هم توافقی است.

بخش دیگری از این آگهی ها به بازارگرمی دانشجویانی تعلق دارد که از توانایی خود برای حل مسأله و تمرین می گویند و به نوعی استعداد خود را در ازای دریافت مبالغی به دانشجوی دیگر می فروشند.

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در گفت و گویی اعلام کرده است که دانشجویان با تقلب در امتحانات پایان ترم شوخی نکنند و این تخلفات به پلیس فتا گزارش می شود.

پیگیری ها از وزارت علوم حاکی از آن است که که روز گذشته اسامی این کانال ها و سایت ها برای برخوردهای قضایی به دادگاه فرهنگ و رسانه گزارش شده است.

بی تعارف اگر سخن بگوییم، آموزش عالی به علت شیوع ویروس کرونا درکشور با افت آموزشی، علمی، فرهنگی و پژوهشی مواجه شده که البته تا حد زیادی اجتناب ناپذیر بوده است اما باید مانع گسترش آن در ترم های آیند بود.

منبع: خبرفوری

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    در کره جنوبی امتحانات دانشگاها در استادیوم و سالن های سرپوشیده برگزار شد . و ضمنا چرا آموزش و پرورش توانست امتحانات نهایی را بر اساس پروتکل بهداشتی برگزار کند و آموزش عالی خیر.‌..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها