ربات های فضایی آینده چه قابلیت هایی دارند؟

در فناوری نوین ربات‌های کنترل از راه دور از ربات پیشرفته‌ای به نام

ربات های فضایی آینده چه قابلیت هایی دارند؟

به گزارش خبر فوری و به نقل از ایسنا، کارشناسان رباتیک آژانس فضایی اروپا معتقدند که در آینده مفهوم کنترل رباتیک از راه دور از حوزه فرمان مستقیم به جایگاه نظارت بر اتوماسیون یا عملیات خودکار ربات تغییر خواهد کرد.

در حوزه فناوری کنترل مستقیم ربات، کاربر یا فضانورد باید تمام وظایف ربات را صرفا از طریق فرمان انجام داده و ربات نیز فرامین را با دریافت جزئیات انجام می‌دهد.

مفهوم فناوری نظارت بر اتوماسیون به این معنا است که کاربر با ارسال یک فرمان از ربات می‌خواهد که یک ماموریت را انجام دهد و جزئیات آن بر عهده ربات است. به عنوان مثال در این آزمایش فضانوردان از ربات رولین خواستند تا یک کابل را به پورت تعبیه شده در یک قطعه متصل کنند.

ربات‌های فضایی آینده مجهز به هوش مصنوعی به درجه‌ای از خود مختاری خواهند رسید که جزئیات هر فرمان را به صورت خودکار انجام می‌دهند و در مواردی که ربات با مشکل مواجه شود، هوش مصنوعی ربات را در وضعیت پایدار و ایمن تا رسیدن پاسخ از اپراتور زمینی نگه می‌دارد.

ربات فضایی رولین بخشی از پروژه موسوم به "مترون" است. هدف از اجرای این پروژه توسعه فناوری ربات‌های فضایی برای ساخت ایستگاه‌های مورد نیاز قبل از ورود انسان به مریخ است.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها