رهایی از قصاص با پرداخت یک میلیارد تومان

مرد آرایشگر که به جرم قتل پسر جوانی با میله فلزی به قصاص محکوم شده بود به شرط پرداخت یک میلیارد تومان از مجازات مرگ نجات خواهد یافت.

رهایی از قصاص با پرداخت یک میلیارد تومان

رسیدگی به این پرونده از ۲۴ فروردین سال ۹۶ به‌دنبال درگیری مرگبار ۴ جوان در مسیر ورودی کوه توچال در بلوار دانشجو شروع شد.

بلافاصله تیمی از مأموران کلانتری ۱۶۳ ولنجک در صحنه درگیری حاضر شدند و با پسر جوانی که غرق خون روی زمین افتاده بود روبه‌رو شدند و پس از انتقال وی به بیمارستان طالقانی چند ساعت بعد جان باخت.

کارآگاهان در تحقیقات میدانی دریافتند که سرنشینان دو خودروی پژو و پراید پس از تصادف رانندگی با هم درگیر شدند و این ۴ جوان با در دست داشتن قفل فرمان، چاقو و میله داربست به جان هم افتاده‌اند.

چند روز بعد عامل جنایت بازداشت شد و در بازجویی‌ها گفت: من مقتول را اصلاً نمی‌شناختم همه این ماجرا به خاطر برخورد خودروهای ما اتفاق افتاد. وقتی از خودرو پیاده شدیم بین ما درگیری رخ داد و از روی عصبانیت دست به چنین کاری زدم.

این متهم پس از محاکمه در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی و با حضور قاضی دلداری مستشار دادگاه به اتهام قتل عمد و با توجه به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد.

فرزاد ۳۲ ساله پس از تأیید حکم از سوی قضات دیوان‌عالی کشور در انتظار چوبه دار بود تا اینکه خانواده‌اش با کمک افراد نیکوکار توانستند رضایت خانواده مقتول را جلب کنند و آن‌ها پذیرفتند با دریافت یک میلیارد تومان رضایت دهند.

این مرد جوان که بشدت ابراز پشیمانی می‌کرد گفت: مادر پیر و تنها فرزندم بدون سرپرست مانده‌اند، همسرم طلاق گرفته و یک برادر معتاد هم دارم بنابراین کسی را بیرون از زندان ندارم که بتواند کمکم کند.

الان هم چشم امیدم به نیکوکاران و افراد خیر است تا شاید بتوانم این پول را فراهم کنم و از زندان آزاد شوم.

منبع: ایران

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • شهروندی از مبارکه اصفهان
    0

    باربری مجتمع فولاد مبارکه بوده با حاتم بخشی میلیاردها تومان ودادن وجوه کلان به مجید باغستانی رئیس دادگستری مبارکه اصفهان وتعدادی از به اصطلاح قضات از مرگ وقصاص رهایی یافته .جا دارد در این میان ر یاست محترم قوه قضائیه به پاس اجرای عدالت وخونهای بناحق ریخته شده و مفسده هایی که در این پرونده وجود داشته .رسیدگی ودستور بررسی را صادر فرمایند

  • شهروندی از مبارکه اصفهان
    0

    چندی قبل دو قتل فجیع در دیزیچه مبارکه اصفهان توسط دایی جنایتکاری بوقوع میوست ونفر سوم بدست فرد جنایتکار زخمی گردید .مجید باغستانی رئیس سابق دادگستری با گرفتن میلیاردها تومان بهمراه قضات اورا از قصاص رهایی داد چرا رسیدگی صورت نمی گیرد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها