دفاع جهانگیری از آمار صادرات غیرنفتی/حرکت کشور به سمت صادرات ۱۰۰ میلیارد دلاری

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه صادرات غیرنفتی کشور به ۴۷ میلیارد دلار رسیده است گفت:ما به سمت صادرات ۱۰۰ میلیارد دلاری غیرنفتی حرکت کنیم.

دفاع جهانگیری از آمار صادرات غیرنفتی/حرکت کشور به سمت صادرات ۱۰۰ میلیارد دلاری

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری که در بیست و یکمین سالروز صادرات سخن می گفت، افزود: ما سالیان گذشته درباره صادرات 1.5 تا 2 میلیارد دلاری صحبت می کردیم بنابراین باید از کسانی که کشور را به این نقطه رسانده اند قدردانی کنیم و احترام آنها را حفظ کنیم.
وی گفت: اینکه دو برابر نفت درآمد غیرنفتی داریم کار بسیار بزرگی است.
وی با بیان اینکه حدود 23 میلیون و 800 هزار نفر در کشور مشغول به کار هستند گفت: حدود 4 میلیون نفر از این شاغلین در بخش دولتی و مابقی یعنی حدود 20 میلیون نفر در بخش خصوصی شغل ایجاد کرده و در آن زمینه مشغول به کار هستند.
وی گفت: سه میلیون نفر بیکار فعلی را نیز همین بخش خصوصی می تواند با رونق کسب و کار به سرکار ببرد.
وی با بیان اینکه اقتصاد ایران به رتبه هجدهم یا نوزدهم دنیا رسیده است گفت : بنابراین باید از بخش خصوصی حفاظت شود و قدردان آن باشیم.
وی گفت: بخش خصوصی به رفتار ما دولتی های نگاه می کند که اگر با آنها رفتار خوبی داشتیم کارهای بزرگتری انجام می دهد پس باید به رفتار خود با بخش خصوصی نهایت دقت را داشته باشیم .
جهانگیری گفت: خارجی ها نیز برای سرمایه گذاری در کشور به رفتار ما دولتی ها با بخش خصوصی خود مان نگاه می کنند که اگر رفتار ما با آنها مناسب بود آنها نیز ترغیب به سرمایه گذاری می شوند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها