بر اساس جدیدترین نتایج نظرسنجی ایسپا؛

نگرانی مردم از ابتلا به کرونا به کمترین میزان رسید

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران اعلام کرده است ؛ ۴۱ درصد شهروندان به مقدار «زیاد» نگران ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا هستند. این رقم پایین‌ترین درصد، در طول اجرای ۶ موج نظرسنجی است.

نگرانی مردم از ابتلا به کرونا به کمترین میزان رسید

بر اساس نتایج جدیدترین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) و دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران ، از هر ۱۰ شهروند تهرانی، چهار نفر نگران ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا است.

براساس نتایج این نظرسنجی، ۴۱ درصد از پاسخگویان به مقدار «زیاد»، ۲۲ درصد به مقدار «متوسط» و ۳۷ درصد به مقدار «کم» نگران ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا هستند.

نتایج به تفکیک گروه‌های مختلف نشان می‌دهد، زنان بیشتر از مردان نگران ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا هستند. جوانان زیر ۳۰ سال نسبت به سایر گروه‌های سنی نگرانی کمتری دارند. بین افراد با تحصیلات دانشگاهی و غیردانشگاهی نیز تفاوت معناداری مشاهده نمی‌شود.

موج ششم نظرسنجی ابعاد شیوع ویروس کرونا در تهران به سفارش دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران توسط ایسپا به صورت تلفنی، با جامعه آماری شهروندان بالای ۱۸ سال ساکن شهر تهران و با حجم نمونه ۱۰۵۵ در تاریخ ۱۱ تا ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ اجرا شده است.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران اعلام کرده است، نتایج اجرای ۶ موج نظرسنجی توسط این مرکز و دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران نشان می‌دهد، نگرانی شهروندان تهرانی از ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا، در نیمه خرداد ۱۳۹۹ کاهش پیدا کرده است.

با توجه به نتایج نظرسنجی، به نظر می‌رسد اوج نگرانی شهروندان، مربوط به اوایل اردیبهشت، زمانی که دولت پس از چند هفته تعطیلی، تصمیم به بازگشایی مجدد کسب و کار‌ها گرفت، است و بعد از آن، از میزان نگرانی شهروندان کاسته شده است.

۶ موج نظرسنجی درخصوص ابعاد شیوع ویروس کرونا در تهران به سفارش دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران توسط ایسپا به صورت مصاحبه تلفنی، با جامعه آماری شهروندان بالای ۱۸ سال ساکن شهر تهران، اجرا شده است.

منبع: ایسنا

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مگه مهمه
    0

    ستاد محترم مقابله با کرونا هر دقیقه توی به قولی رسانه ملی داره شرایط رو عادی نشون میده بعد از این ور میاد دوباره زیرنویس تلیویزیونی میگه عادی سازی نباید بشه خطرناک۰ بایه مشت دروغگو بیسواد در راس امور که نه انسان ونه انسانیت براشون مهم بیشتر از اینا باید سرمون بیاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها