اپل به پرداخت 439.7 میلیون دلار محکوم شد

طبق گزارش‌های متعدد، اپل به دلیل استفاده از ۴تکنولوژی شرکت VirnetX در برنامه فیس‌تایم و سیستم‌عامل iOS، از سوی دادگاه به پرداخت ۴۳۹.۷ میلیون دلار محکوم شده است.

اپل به پرداخت 439.7 میلیون دلار محکوم شد

به گزارش خبر فوری و به نقل از دنیای اقتصاد، با اینکه ظاهرا حکم اعلام شده از سوی دادگاه عالی ایالات‌متحده، نهایی است، اما اپل در پاسخ به خبرنگار وب‌سایت The Verge اعلام کرده که این شرکت به حکم صادره اعتراض خواهد کرد و این دعوا که از سال ۲۰۱۲ آغاز شده را همچنان ادامه خواهد داد.

شرکت VirnetX ابتدا شکایت خود را در سال ۲۰۱۰ علیه اپل مطرح کرد و دو سال بعد موفق به دریافت ۳۶۸ میلیون دلار از شرکت اپل شد. سپس در سال ۲۰۱۲ طرح شکایت جدیدی را در دادگاه مطرح کرد که تا امروز به‌طول انجامیده است. اپل ابتدا پرونده را باخت، اما سریعا درخواست تجدیدنظر را به دادگاه اعلام کرد. در دادگاه بعدی ابتدا پیروز شد اما در جلسات بعدی مجددا محکوم به پرداخت ۳۰۰ میلیون دلار دیگر به شرکت VirnetX شد و از آنجایی که پرونده تا امروز ادامه پیدا کرده، این مبلغ امروز به ۷/ ۴۳۹ میلیون دلار رسیده است.

قاضی پرونده از آنجا که اپل را مقصر و متخلف شناسایی کرده ابتدا این شرکت را موظف به پرداخت ۱.۲۰ دلار به ازای هر دیوایس اپلی کرد، اما با گذشت زمان این مبلغ امروز به ۱.۸۰ دلار به ازای هر دستگاه اپلی افزایش کرده است. دیوایس‌های اپلی شامل تعداد قابل توجهی آی‌فون، آی‌پد و مک می‌شوند. اپل به جز اینکه اعلام کرد به رای دادگاه اعتراض می‌کند، هیچ اظهار نظر خاصی راجع به این حکم دادگاه نکرده است. با اینکه ۴۴۰ میلیون دلار مبلغ زیادی برای اپل محسوب نمی‌شود اما تحمل این حقیقت که اپل یک نبرد دیگر را به این شرکت ببازد برای این شرکت کمی سنگین است. کمپانی VirnetX درآمد اصلی خود را از طریق صدور مجوز برای پتنت‌های مختلف و همچنین محکوم کردن دیگر کمپانی‌ها به‌دلیل استفاده غیرقانونی از پتنت‌ها، به‌دست می‌آورد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها