در راستای طرح رجیستری تلفن همراه؛ از روز شنبه قیمت تلفن همراه کاهش پیدا می کند

روز شنبه ۲۹ مهر طرح رجیستری آغاز می‌شود، احتمال می رود که قیمت تلفن همراه کاهش پیدا می کند.

در راستای طرح رجیستری تلفن همراه؛ از روز شنبه قیمت تلفن همراه کاهش پیدا می کند

به گزارش خبر فوری مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق خبر داده است که از روز شنبه ۲۹ مهر طرح رجیستری آغاز می‌شود.

گفتنی است که گوشی‌های دست مردم مانند قبل، از اپراتور‌ها خدمات دریافت می‌کنند.

به گفته مسئولان ریجستری، ثبت مشخصات گوشی‌های تلفن همراه است که یکی از اهداف اجرای آن مبارزه با قاچاق این کالا است، اما این طرح که قرار است از 28 مهرماه آغاز شود فقط گوشی‌هایی را شامل می‌شود که به تازگی خریداری می‌شوند و گوشی‌هایی که در دست مردم است شامل این طرح نمی‌شوند.

حمیدرضا دهقانی‌نیا مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره این طرح اظهار کرد: مردم به هیچ عنوان نباید هزینه‌ای برای طرح ریجستری پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه خریداران گوشی‌های تلفن همراه از این پس باید نکاتی را قبل از خرید گوشی رعایت کنند، افزود: خریداران ابتدا باید کد IMEI پشت گوشی را مشاهده کنند، البته برخی از تلفن همراه این برچسب را ندارند، اما به همراه کد دستوری کد IMEI ارسال می‌شود.

مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: کد IMEI باید با کد ثبت ‌شده روی جعبه یکسان باشد و شبکه بر اساس کد دستوری که اعلام می‌شود تجهیز را تشخیص می‌دهد و پیامکی برای آن ارسال می‌شود، اگر در هنگام استعلام پاسخ مثبت بود می‌توان آن را خریداری کرد.

دهقانی‌نیا خاطرنشان کرد: خریداران حتما در صورت مثبت بودن استعلام نسبت به خرید گوشی اقدام کنند به دلیل اینکه در غیر این صورت بیش از یک ماه فرصت استفاده از آن را نخواهند داشت.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها