رضا بنفشه خواه:

زمانی که کوپن بود، مردم کالابرگ خود را می‌فروختند تا نان و پنیر بخرند/ به جای برپایی سفره‌های پرزرق وبرق، فقرا را اطعام دهید/ به اندازه گلیممان پایمان را دراز کنیم

یک میلیارد کودک و زن و مرد نیز در دنیا هستند که نمی ‎توان از آنان پرسید چاشت چه خورده‌اند، زیرا چیزی مگر گشنگی ندارند که بخورند.

زمانی که کوپن بود، مردم کالابرگ خود را می‌فروختند تا نان و پنیر بخرند/ به جای برپایی سفره‌های پرزرق وبرق، فقرا را اطعام دهید/ به اندازه گلیممان پایمان را دراز کنیم

به گزارش خبر فوری ، روز جهانی غذا (WFD) از سوي کشورهای عضو فائو در بيستمين کنفرانس عمومی اين سازمان در نوامبر سال 1945 نامگذاري گرديد. هیأت مجارستانی و وزیر سابق کشاورزی و مواد غذایی مجارستان ، دکتر پال رومني از پيشگامان ارائه اين طرح به شمار مي آيند.
در همین راستا خبرفوری به گفتگو با رضا بنفشه خواه بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون پرداخته است.
رضا بنفشه خواه در روز جهانی غذا درخصوص بحران گرسنگی در بین مردم به خبرفوری گفت: متأسفانه بحران گرسنگی نه در کشور ما بلکه در جامعه جهانی فراگیر شده است، به‌نحوی که حدوداً یک میلیارد نفر با این بحران دست به گریبان هستند.
وی ادامه داد: در کشور خودمان زمانی که مایحتاج به صورت کوپنی بود، کالابرگ خود را می‌فروختند که نان و پنیر بخرند.
این هنرمند کشورمان به رواج اسراف اشاره نمود و اظهار داشت: متأسفانه در کشور خودمان در ماه رمضان شاهد بودم سفره‌های پرزرق وبرق برقرار بود در حالی که می‌توانیم به جای برپایی چنین سفره‌هایی، فقرا را اطعام دهیم.
وی در پایان افزود: باید این فرهنگ در بین مردم کشور ایجاد شود که به معنای واقعی کلمه، به اندازه گلیممان پایمان را دراز کنیم. یاد بگیریم که صرفه‌جویی با خساست متفاوت است.

33

حجم ویدیو: 20.14M | مدت زمان ویدیو: 00:08:33 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها