درهای بوستان چیتگر باز است

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر گفت: بوستان جنگلی چیتگر برای استفاده شهروندان باز است و محدودیتی برای ورود آنها وجود ندارد.

درهای بوستان چیتگر باز است

زهرا صدراعظم نوری در جلسه علنی روز سه شنبه با اشاره به تذکر روز یکشنبه یکی از اعضای شورا مبنی بر بسته شدن درهای جنگلی بوستان چیتگر، کارشناسان خود را به صورت ناشناس به این پارک فرستادند و پس از ان با مسئولان شهرداری منطقه نیز گفتگوهایی انجام دادند. در حال حاضر امکان بهره برداری شهروندان از این بوستان جنگلی وجود دارد. به عنوان رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر باید اطلاعات دقیقی برای قضاوت درست بدست می آوردم گفت: در حال حاضر فعالیت در این بوستان وجود دارد و مردم در آن تفریح می کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از شروع بیماری کرونا و تصویب ستاد مقابله با کرونا برای بسته شدن بوستانها گفت: در این فاصله شهرداری این منطقه اقدام به انجام عملیات کاشت و بازپیرایی ۴۰ هزار اصله درخت و احداث باغ با ۲ هزار اصله درخت میوه در بوستان چیتگر کردند.

همچنین در این مدت نسبت به عملیات بِه زراعی اعم از شخم زدن و حذف علف های هرز و دفع آفات نباتی اقدام کرده است. عدم تردد خودروها در این بوستان باعث کاهش آلودگی صوتی و محیطی و توقف تخریب فضای سبز شده است.

وی تاکید کرد: این بوستان پذیرای شهروندان بدون خودرو است و پیست ها و مسیرهای دوچرخه سواری نیز در حال ارائه خدمات هستند و قرار است ۱۲ خودرو برقی نیز در ورودی های بوستان برای خدمات رسانی استقرار پیدا کنند.

همچنین تهیه طرح جامع بوستان چیتگر بدون خودرو نیز در آینده ای نزدیک در حال تصویب است.

نوری در ادامه با اشاره به آتش سوزی شب گذشته بوستان چیتگر گفت: در این انتهای شمال غربی به دلیل اموال پلی اتیلن وجود دارد آتش سوزی رخ داد که این آتش سوزی عمدی بود.

وی از معاونت خدمات شهری و مدیریت منطقه درخواست کرد با توجه به شرایط گرمای هوا و مسائل سیاسی_اجتماعی نظارت کافی بر شهرها انجام شود تا چنین اتفاقاتی شهر را دچار مشکل و آسیب نکند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها