ترانه سرای ایرانی در واکنش به اظهارات ترامپ:

از افتادن سنگ ریزه در خلیج فارس توفان به پا نمی شود

ترانه سرای متن موسیقی فیلم شبکه گفت: یک کودک (دونالد ترامپ)، سنگی به خلیج فارس پرت کرده و از افتادن یک سنگ زیره داخل خلیج همیشه فارس، توفانی به پا نمی شود.

از افتادن سنگ ریزه در خلیج فارس توفان به پا نمی شود

به گزارش خبر فوری به نقل از ایرنا، بابک صحرایی روز شنبه ضمن تقبیح سخنان شب گذشته رئیس جمهوری آمریکا در استفاده از نام مجعول به جای عنوان تاریخی و رسمی «خلیج فارس» افزود: این نخستین باری نیست که ایران در برابر جهل دیگران در جهان قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: یک از اتفاق هایی که همیشه در تاریخ تمدن و فرهنگ ایران رخ داده، مقابله با جهل بوده است.
ترانه سرای متن موسیقی خوانندگان ایرانی با تاکید بر اینکه ما بی نیاز از اثبات داشته های خود هستیم، گفت: این داشته‌ها به دلیل ارزشهای تاریخی و فرهنگی گاهی مورد تهاجم قرار می گیرند.
صحرایی گفت: مهم یک تکه از جغرافیای جهان نیست، خلیج فارسی بخشی از فرهنگ و تمدن ایران را در خود دارد و به همین خاطر تا این حد ارزشمند است وگرنه خلیجی است که نمونه اش ممکن است در نقاط دیگر دنیا هم باشد.
این ترانه‌سرا اظهار داشت: اما آنچه ایران و ایرانی؛ با فرهنگ، اندیشه و تمدن خود به این تکه از جغرافیای جهان اضافه کرده، ارزشمند است.
به گفته وی، این اتفاقات کودکانه و ابلهانه در اصل دشمنی با اندیشه ایرانی و تهاجم به فرهنگ ایرانی است که خلیج همیشه فارس را بهانه قرار داده است.
ترانه سرای آهنگ های خوانندگانی همچون رضا صادقی، حمید حامی و مانی رهنما تصریح کرد: نه تنها ما بلکه نسل های آینده هم نیازی ندارند که بخواهند نام خلیج فارس را اثبات کنند که فارس بوده است.
وی این نکته را یادآور شد که وقتی در مجامع جهانی همچون سازمان ملل متحد و کنگره های بین المللی قدم بزنید، بر نقشه ای قدیمی روی دیوارها، نام خلیج فارس را خواهید دید و حتی روی سنگ قبر سربازهای آمریکایی که در خاورمیانه کشته شده اند، خلیج فارس نوشته شده است.
صحرایی گفت: نیاز به پاسخگویی به ترامپ از جهت اثبات نام خلیج فارس وجود ندارد، سخنان ترامپ ثابت کرد که ما در برابر تهاجمی قرار داریم که ریشه های تاریخی دارد و هرگاه اندیشه و فرهنگ ایران تحت تهاجم قرار گرفته، اتفاقا ایرانی ها گام های بزرگتری برداشته اند.
این ترانه سرا گفت: ادبیات و سخنان ترامپ باعث شد اشعار و آثار زیبای هنری درباره خلیج همیشه فارس خلق شود.
رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته (جمعه) در رونمایی از سیاست جدید خود در قبال جمهوری اسلامی ایران، از واژه مجعول به جای عنوان تاریخی و رسمی «خلیج فارس» استفاده کرد.
اقدام دونالد ترامپ با واکنش شخصیت ها و گروه های مختلف از جمله هنرمندان مواجه شد و بسیاری از آنها با درج پیام های مختلف در صفحه های اجتماعی، بر نام بلند خلیج فارس تاکید کردند.

بابک صحرایی در ۱۵ فروردین ۱۳۵۸ در تهران متولد شد. تحصیلاتش را در رشته مهندسی کامپیوتر _ نرم‌افزار ادامه داد. از سال ۱۳۸۰ با همکاری با بابک بیات وارد عرصه موسیقی شد و در طی دو دهه گذشته از پرکارترین و مطرح ترین ترانه سراها بوده است.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها