واکنش های بین المللی به صحبتهای مضحک ترامپ

امشب ترامپ طی سخنرانی ای درباره توافق هسته ای گفت که موافق توافق هسته ای با ایران نیست. در زیر واکنش های بین المللی به صحبت های ترامپ را می خوانیم.

واکنش های بین المللی به صحبتهای مضحک ترامپ

واکنش های بین المللی به سخنان ترامپ در خصوص برجام به شرح زیر است :

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه: پاریس مصمم است روابط خود را با تهران در همه عرصه ها گسترش دهدو اتحادیه اروپا و فرانسه قاطعانه از برجام دفاع می کنند. اتحادیه اروپا و فرانسه قاطعانه از برجام دفاع می کنند و به اجرای کامل آن متعهد هستند و از ایران نیز می خواهیم به رغم تلاشهای واشنگتن ، به همکاری خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه داده و به تعهداتش در برجام پایبند بماند.

پال رایان رئیس مجلس نمایندگان امریکا از اظهارات ترامپ درباره بازنگری برجام حمایت و اعلام کرد کنگره در این زمینه با دولت همکاری خواهد کرد.

موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا : هیچ تخطی قابل چشم‌گیری از برجام مشاهده نشده است. ما باید از ادامه اجرای برجام حمایت کنیم.
برجام مسأله داخلی آمریکا نیست. اتحادیه اروپا همچنان از اجرای برجام حمایت می‌کند. این توافق جواب داده و اجرا شده است و همه باید همچون دو سال گذشته به آن پایبند باشند. رییس جمهور امریکا اختیارات زیادی دارد، ‌ولی لغو برجام از اختیاراتش نیست. هر تعهدی ممکن است قابل مذاکره باشد، اما از مقامات ایرانی در تهران بپرسید که می خواهند درباره برجام مذاکره کنند یا نه؟نه به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به عنوان ناظر برجام انتظار دارم همه به آن پایبند باشند؛ مثل دو سال گذشته که به آن پایبند بودند.

آنتونيو گوترش دبيرکل سازمان ملل متحد ابراز اميدواري کرد توافق هسته اي با ايران ادامه پيدا کند.

عربستان و رژیم صهیونیستی از راهبرد جدید آمریکا و تحریم سپاه پاسداران استقبال کردند. عربستان مدعی شده‌ است که ایران از لغو تحریم‌های اقتصادی علیه خود در راستای بی‌ثبات کردن منطقه استفاده کرده است.

محمد مصطفی البرادعی: ترامپ یافته های آژانس مبنی بر پایبندی ایران به توافق هسته ای را نادیده می گیرد و این یادآور آغاز جنگ عراق است. ما عبرت نخواهیم گرفت؟

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسین دهقان
    0

    سالهای زیادی از زمان برده داری(تبعیض نژادی)، تبعیض جنسیتی و اقدامات خشونتی علیه اقلیتهای دینی در کشورهای مختلف گذشته است لیکن بسی باعث تاسف و شرم ساری برای دنیای امروز است که درجایی که ادعای مردم سالاری و دموکراسی آن گوش جهانیان را کر نموده، مردم به چنین انسانی رای می دهند و شرم بر همسایگان قدر ناشناس ایران که دست دوستی با چنین حکومت و سیاستمدارانی می دهند، قطعا این وقایع دلگرمی مردم فهیم مارا نسبت به داشته های خودمان بیشتر می کندزیرا زمانی که دشمن برای ما چنگ و دندان نشان می دهدیعنی کشور ما مسیر درستی را در جهان انتخاب کرده، یعنی رهبرعزیر و ریاست جمهوری محترم و نیروهای نظامی ما و در یک کلام جمهوری اسلامی ایران مسیر درستی را درجهان می پیماید، قطبنمای حرکت ما در جهان همین خط و نشانهای ریژمهایی مانند آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل می باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها