خبر ظهور حضرت قائم (عج) در واپسین گفتگوی رسول اکرم(ص) با دخت گرامیش حضرت زهرا(س)

علامه مجلسی(ره) روایتی را از یک عالم اهل سنت درباره خبر ظهور حضرت مهدی(عج) از زبان پیامبر اکرم(ص) و در یکی از آخرین وداعهایش با حضرت فاطمه زهرا(س) نقل می‌کند.

خبر ظهور حضرت قائم (عج) در واپسین گفتگوی رسول اکرم(ص) با دخت گرامیش حضرت زهرا(س)

بنا به قول علامه مجلسی (ره) علی بن عیسی اربلی در کتاب کشف الغمه چهل حدیث درباره مهدی موعود(عج) به دست آورده است که خلاصه یکی از آنها بدین قرار است:

علی بن هلال از پدرش روایت نموده است که گفت در هنگام وفات پیغمبر(ص) به خدمتش رسیدم و دیدم فاطمه زهرا(س) در بالین حضرت نشسته و گریه می کند. چون صدای گریه اش بلند شد پیغمبر سربرداشت و فرمود: فاطمه جان ! چرا گریه می کنی؟ فرمود : میترسم بعد از شما احترام ما اهل بیت از بین برود. فرمود: عزیزم مگر نمی دانی که خداوند به اهل زمین نگاه کرد و پدرت را از میان آنان برگزید سپس نظر کرد و شویت را انتخاب کرد و به من وحی فرمود که تو را به او تزویج کنم. فاطمه جان ! من خاتم انبیا نزد خداوند و بهترین آنها و محبوب ترین بندگان می‌باشم .... جانشینان من بهترین جانشینان و محبوب ترین آنها نزد خداوندند. ...

فاطمه جان! به خداوندی که مرا به راستی برانگیخته مهدی موعود این امت نیز از ایشان{نسل من و اهل بیت} است. موقعیکه دنیا هرج و مرج شود و آشوب ها پدید آید و راهها مسدود شود و اموال یکدیگر را به غارت برند و نه بزرگتر به کوچکتر رحم کند و نه کوچکتر احترام بزرگتر را حفظ کند، خداوند کسی را برانگیزد که قلعه های ضلالت و دلهای قفل زده را بگشاید و اساس دین را در آخرالزمان استوار کند، چنانکه من در آخر الزمان (دوره نبوت)پایدار کردم و زمین را پر از عدل نماید چونانکه از ظلم پر شده باشد.

فاطمه جان! غمگین نباش و گریه نکن که خداوند از من نسبت به تو مهربان تر است و این بسبب احترامی است که نزد من داری و محبتی است من به تو دارم. ....

علی (ع) فرمود: فاطمه بیش از هفتاد و پنج روز بعد از این سخن و فوت پیامبر زنده نبود تا آنکه خداوند او را به پیغمبر بپیوست.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها