پای درددل سپرده‌گذاران متحصن کاسپین/ 10روز است تحصن کرده‌ایم؛ به جای اینکه سراغمان بیایند، متفرقمان می‌کنند

چند روزی است که عده ای از سپرده گذاران موسسات مالی روبروی ساختمان قوه قضاییه در بلوار کشاورز تحصن کرده اند تا صدای آنها به گوش مسئولین برسد. یکی از سپرده گذاران معتقد است بعضی ها دوست ندارند سریع به این پرونده رسیدگی شود.

پای درددل سپرده‌گذاران متحصن کاسپین/ 10روز است تحصن کرده‌ایم؛ به جای اینکه سراغمان بیایند، متفرقمان می‌کنند

بحث موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز همچنان داغ است این درحالی است که این موسسات مالی و اعتباری از بانک مرکزی مجوز فعالیت اقتصادی گرفته بودند.

خبرنگار خبر فوری با حضور در جمع سپرده گذاران متحصن روبروی قوه قضاییه با آنها در خصوص مشکلاتشان صحبت کرد.

یکی از سپرده گذاران در خصوص نحوه ارائه مجوز این موسسات مالی به خبرنگار خبر فوری گفت: همه موسسات مالی که مشکلاتی برای سپرده گذارانشان ایجاد کرده اند در لیست بانک مرکزی به عنوان موسسات مالی دارای مجوز وجود داشتند. این درحالی بود که موسساتی که در آن زمان غیر مجاز بودند الان مجوز گرفته اند و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

مصطفی احمد پناه، نماینده سپرده گذاران ثامن، در خصوص علت تحصن روبروی قوه قضاییه به خبرنگار خبر فوری گفت: ما اینجا تحصن کردیم تا صدایمان را به مسئولین برسانیم. من نماینده مال باختگان ثامن هستم و از مسئولین قوه قضاییه تقاضا دارم تا به این پرونده رسیدگی کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: دو سال است قوه قضاییه در حال پیگیری این پرونده است اما طولانی شدن رسیدگی به این پرونده مردم را گرفتار و زمین گیر کرده است و علت این مشکلات عدم قاطعیت قوه قضاییه در این موضوع بوده است.

احمد پناه در خصوص علت عدم قاطعیت قوه قضاییه در این پرونده گفت: یکی سکوت قضات با شرف و دوم اعمال نظر مغرضانه قضاتی است که خیلی به اصول اعتقاد ندارند.

این سپرده گذار ثامن گفت : درخواست ما از قوه قضاییه این است که به سرعت تکلیف ما را مشخص کنند. ما نمی گوییم که حق را به نفع سپرده گذاران ناحق کنند. ما می گوییم به حق، به کار ما رسیدگی کنند.

این نماینده سپرده گذاران ثامن گفت : ما ۶ روز است که روبروی قوه قضاییه تحصن کرده ایم و به این تحصن ادامه می دهیم تا این مسئولین را هدایت کنیم تا به دستورات امام حسین و ائمه بیشتر گوش فرا دهند و فریاد ما را بشنوند.

شمس یکی دیگر از سپرده گذاران موسسه کاسپین به خبرنگار خبر فوری گفت: موسسه کاسپین در 27 اسفند 94 مجوز خود را از بانک مرکزی دریافت کرد و ما به اعتبار این مجوز سپرده گذاری کردیم. بعد از 18 ماه بانک مرکزی اعلام کرد که این مجوز را با شرط و شروط به این موسسه اعطا شده بود و به همین دلیل پول مردم در این موسسه بلوکه شد. اردیبهشت ماه سال جاری قرار شد موسسه کاسپین 20 ، 30 و 50 میلیون تومان به سپرده گذاران پرداخت کند. بعد از اردیبهشت ماه هم 100 و 200 میلیون تومان می بایست پرداخت می شد که پرداخت 200 میلیون تومانی بعد از دو روز قطع شد.

سپرده گذار کاسپین ادامه داد: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که واقعاً با اقتدار و قدرت پشت این مردم و سپرده گذاران ایستادند و ماده 236 را با 183 رای تصویب و به قوه قضاییه ابلاغ کردند که بدون تشریفات و در اسرع وقت به پرونده رسیدگی شود اما هنوز هیچ کاری انجام نشده است.

شمس در تشریح وضعیت حضور متحصنین روبروی قوه قضاییه گفت: ما الان ۱۰ روز است که در این مکان تحصن کردیم اما هیچ کسی توجهی به ما نکرده است .

شمس با اعتراض به عدم همکاری قوه قضاییه گفت : به نظرم یک اختلاس دولتی وجود دارد که راضی نیستند سریعا به مشکل مردم رسیدگی کنند یعنی اینکه پول سپرده گذاران از این موسسه جایی رفته که نمی توانند برگردانند.

این نماینده سپرده گذاران کاسپین تاکید کرد: در بعضی از جاها فساد و اهمال کاری وجود دارد به همین دلیل فرآیند قانونی در اینجا به ثمر نخواهد رسید. زیرا در صورت رسیدگی قانونی به پرونده می بایست حکمی بر محکومیت یکی از طرفین یعنی یا سپرده گذار یا بانک مرکزی از سوی قوه قضاییه صادر شود. که این حکم هرگز صادر نخواهد شد.

صحبت های نمایندگان سپرده گذاران متحصن نشان از این دارد که به گفته ها و پیگیری های مقامات دولتی امیدی ندارند و در تلاش هستند که با تحصن صدای خود را به گوش مسئولین برسانند.

اکثر سپرده گذاران بر این گلایه داشتند که آقایان طی این 10 روز تحصن ، چرا اصلا به سراغ ما نیامدند و در مقابل برای متفرق کردن ما اقدام کردند در صورتی که خودشان هم می دانند حق با ماست و بهتر است یکی از همین مسئولین در قوه قضاییه این احساس تکلیف را کند و به میان مردم بیاید تا حرف دل ما رو بشنود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها