واکنش سخنگوی شورای شهر تهران به انتشار سند خرید خودروهای صفر و تبلت‌های گرانقیمت برای اعضای شورا

سخنگوی شورای شهر تهران به انتشار سند خرید خودروهای صفر و تبلت‌های گرانقیمت برای اعضای شورا گفت:این اموال برای شورا خریداری شده نه اعضا.

واکنش سخنگوی شورای شهر تهران به انتشار سند خرید خودروهای صفر و تبلت‌های گرانقیمت برای اعضای شورا

علی اعطا با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون خرید تبلت و خودروهای پژو پارس برای همه اعضای شورای شهر تهران ، اظهار کرد: در دوره های قبل مکاتبات و تبادل گزارش‌ها و مستندات در شورا به روش سنتی و کاغذی انجام می‌شد و با وجود آن که زیرساخت‌های استفاده از سامانه اتوماسیون ایجاد شده بود، اما شورای سابق از این زیرساخت استفاده نمی‌کرد.

سخنگوی شورای شهر پنجم تهران با بیان این که در راستای هوشمندسازی و امکان دسترسی ۲۴ ساعته به اتوماسیون، گزارش‌ها، مکاتبات و گردش کار آنها، هیأت رئیسه هرگونه مکاتبه کاغذی را در شورای پنجم متوقف کرد و در حال حاضر همه مکاتبات باید در سامانه اتوماسیون انجام شود، گفت: درحال حاضر اعضا در هر زمان و مکان می توانند از طریق اینترنت به کارتابل و سامانه دسترسی داشته باشند و استفاده از آن حجم وسیع کاغذ از این فرایند حذف می‌شود و برای ما جای تعجب است که چرا زودتر از اینها در شورا چنین اقدامی انجام نشده است.

اعطا گفت: هر عضو شورا در هر روز ده‌ها صفحه نامه و گزارش و سند دریافت می‌کند و اگر اعضا همچنان از کاغذ استفاده می‌کردند، این محل انتقاد بود. با ابزاری که در اختیار اعضا گذاشته شده، علاوه بر حذف کاغذ، در طی رفت‌وآمدهای روزانه امکان دسترسی به کلیه اطلاعات و فعالیت از طریق اینترنت فراهم است.

وی در خصوص خرید ۲۱ دستگاه پژو پارس برای اعضای شورای شهر نیز گفت: در خصوص خرید خودروهای جدید نیز باید گفت خودروهای قبلی در اختیار اعضا دچار استهلاک و فرسودگی بودند و پس از بررسی‌های انجام شده، مشخص شد با توجه به فرسودگی آنها خرید خودروهای جدید منطقی‌تر است.

اعطا با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون این خریدها، افزود: نکته حائز اهمیت این است که هیچ یک از این اقلام متعلق به اعضای شورای شهر نیست بلکه برچسب اموال داشته و تنها در این دوره چهار ساله در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: خرید خودروهای جدید اتفاق عجیبی نیست و در همه دنیا وقتی خودرویی فرسوده می‌شود، جایگزینی انجام می شود.

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین گفت که در مورد مبلغ اعلام شده در برخی رسانه‌ها برای خرید این تبلت‌ها و خودروها اطلاعی ندارد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها