شاملو را بیشتر می شناسید یا تتلو؟

شاعر معاصر ایرانی از رپر این روزها ناشناخته تر است.

شاملو را بیشتر می شناسید یا تتلو؟

شاملو را بیشتر می شناسید یا تتلو را؟

شاید وقتی عنوان این نظرسنجی را بشنوید، گمان کنید که شاملو، شاعر معاصر بدون ذره ای فکر قابل شناخت و تشخیص است.

در این نظر سنجی اما اتفاقات معکوسی رخ داد؛ بین حدود 15 نفری که در این مصاحبه از آنها پرسیده شد فقط حدود 3نفر با قاطعیت شاملو را می شناختند و از او شعر خواندند.

این در حالیست که همان افراد "امیرحسین مقصودلو" یا "تتلو" را می شناختند و حتی بخشی ازترانه او را هم خواندند.

فعالیت های این روزهای تتلو در فضای مجازی و اظهارنظرهای مختلف او باعث شناخت او در بین افرادی شده که این روزها بیش از هروقتی در فضای مجازی فعال هستند.

در همین حال علاقه افراد به اینستاگرامی خواندن شعرها و عدم علاقه به خوانش اشعار عمیق باعث شده است که افراد توجه کمتری به شخصیت های فرهنگی کشور خود نشان دهند.

البته این عدم شناخت افراد به شخصیت های هنری و اسطوره های فرهنگی احتیاج به تحلیل بیشتر جامعه شناسان و روانشناسان اجتماعی دارد.

33

حجم ویدیو: 9.36M | مدت زمان ویدیو: 00:04:35 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    2

    اولا که تتلو هم شاعر معاصر هست و شعرهای بسیار زیبا مفهومی و اجتماعی میسراید...از معضلات فرهنگ و خانواده و جامعه میگه تا شعرهای عاشقانه...دلیل محبوبیت و شهرت ایشون فعالیت بسیار بالای کاری و کیفیت در حد خوب اشعارشه و کلامی هست که از جنس مردم الانو این روزگاره... به زبان حال صحبت میکنه از مسائل روز شعر میگه نه دویست سال قبل....در ضمن در زمینه خوانندگی هم بخاطر تسلط بالا به سه تا سبک پاپ و اراندبی و رپ هم دارای طرفدارانی از اقشار مختلف هست.... سبک اصلی خوانندگی ایشون رپ نیست بلکه اراندبی هست که اصلا شبیه رپ نیست... و بیشتر شبیه پاپه تا رپ... و بالای صــــــد تا اهنگ مفهومی ساخته...بهتره اول افرادو بشناسید و بعد در موردشون بنویسید. با تشکر

  • میترا پارسا
    0

    سلام هیچی دیگه میخواستم ب جناب تتلو عرض کنم ک خداروشکر تو هیچ کاره نشدی.... در واقع خداوند ... را شناخت ک بهش شاخ نداد

  • مهدی
    0

    مقایسه جالبی نبود! نباید هیچوقت یک شاعر رو با یک خواننده مقایسه کرد اکثر مردم آهنگ دوس دارن و حتی خواننده های قدیمی و جدید رو هم میشناسن ولی شعر نه خیلیا هستن که شعر دوس ندارن و یا اصلا علاقه ندارن،دوس هم داشته باشن عکس طرف رو ندیدن تاحالا ولی در کل خوب بود اما مقایسه درست نبود

  • بنده خدا
    0

    سلام ضرر تتلو برای افکار جوانها خیلی کمتر از امثال شاملو،فرحزاد،هدایت و... هستش تو تاریخ ایران افراد تاثیرگذار(مثبت) و فراموش شده کم نیست اما دلیل تلاش بیش از حد صرفا برای زنده نگه داشتن نام همچین افرادی واقعا مبهمه!

  • ایوب
    0

    اونایی که تتلو رو میشناسن وترانشم بلدن مثل خودش دیوتت

  • Amir
    0

    با سلام به نظر من این مقایسه اصلا درست نیست چون تتلو خواننده این نسل است و فعالیت های بسیاری دارد ، جوانان ما هم تتلو و کار هایش را بیشتر از شاملو می پسندن و شاید خیلی از جوانان ما شعر های شاملو را درک نکند. امیر تتلو خواننده و آهنگساز خوبی است و یکی از فعال ترین چهره های این روزهای فضای مجازی است که اظهار نظرهای مختلفی می کند که خیلی ها منتقد او میشوند ولی با این حال تتلو محبوب تر از شاملو است و این یک حقیقت است شاید اگر شاملو به اندازه ی تتلو فعالیت کند بیشتر شناخته شود ....... البته فقط شناخته می شود و می تواند افراد دهه ۵۰ و ۶۰ را به خود جذب کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها