سازمان فائو: 815میلیون نفر در جهان گرسنه هستند

سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد که شمار گرسنگان در جهان با 38 میلیون نفر افزایش به 815 میلیون نفر رسیده است.

سازمان فائو: 815میلیون نفر در جهان گرسنه هستند

سازمان فائو روز جمعه در گزارشی مشترک با صندوق بین ‌المللی توسعه کشاورزی (ایفاد) و برنامه جهانی غذا (Wfp) اعلام کرد: گرسنگی در جهان، پس از اینکه بیش از 10 سال بطور پیوسته کاهش یافته بود، در سال 2016 میلادی بار دیگر افزایش پیدا کرد و 38 میلیون نفر به جمعیت گرسنگان افزوده شد.
بر اساس این گزارش، 815 میلیون نفر معادل 11 درصد از جمعیت جهان از گرسنگی و سوء تغذیه رنج می برد و در سال 2016 میلادی 38 میلیون نفر به شمار آنها افزوده شد که اغلب ناشی از اشاعه درگیری های خشونت آمیز و شوک های آب و هوایی است.
حدود 155 میلیون کودک با سنین کمتر از 5 سال از سوء تغذیه رنج می برند درحالی که حدود 41 میلیون کودک برعکس اضافه وزن دارند. کم خونی در زنان و چاقی در بزرگسالان نیز از جمله عوامل نگران کننده دیگر است. این نوع گرایش نه فقط ناشی از جنگ ها، درگیری ها و تغییرات اقلیمی است بلکه مربوط به تغییرات بزرگ در عادات غذایی و کندی اقتصادی نیز می شود.
گزارش فائو، نخستین ارزیابی سازمان ملل در خصوص امنیت غذایی، پس از اتخاذ دستور کاری توسعه پایدارتا سال 2030 است. برنامه ای که هدف آن پایان دادن به انواع گرسنگی تا سال 2030 ، به عنوان اولویت سیاسی بین المللی است.
در این گزارش آمده است: در 10 سال اخیر جنگ ها و درگیری ها افزایش یافته، پیچیده تر شده و حل آنها نیز دشوار تر شده است و این زنگ خطری است که نمی توان نادیده گرفت. اگر با تمام عواملی که باعث به خطر افتادن امنیت غذایی می شوند، مقابله نشود، نمی توان به گرسنگی در جهان تا سال 2030 پایان داد. از 815 میلیون گرسنه در جهان، 489 میلیون نفر در کشورهای زندگی می کنند که دچار جنگ و درگیری هستند.
فائو در این گزارش به قحطی در جنوب سودان در آغاز سال 2017 اشاره کرد و افزود: این خطر وجود دارد که قحطی بتواند مجددا در این کشور و سایر کشورهایی که دچار درگیری و جنگ هستنند مانند شمال شرق نیجریه، سومالی و یمن ظاهر شود. امنیت غذایی حتی در کشورهای صلح آمیز که دچار خشکسالی و سیل ناشی از تغییرات اقلیمی شده اند به خطر افتاده است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها