گفت وگو با مردی که نماد فیلم‌فارسی بعد از انقلاب است

محمدحسین فرحبخش: دوره وزارت صفارهرندی بدترین دوران سینمای ایران بود.

گفت وگو با مردی که نماد فیلم‌فارسی بعد از انقلاب است

محمد حسين فرحبخش كه خود را متخصص سينماي بدنه ايران مي داند مي گويد تلاش زيادي شد براي حذف سينماي عامه پسند اما در نهايت مردم وجه سرگرمي سينما را پسنديدند و مديران ضدسينما حذف شدند. تهیه کننده «زندگی خصوصی» در گفت و گو با خبر فوری دهه های مختلف سینمای ایران پس از انقلاب را بررسی می کند. او معتقد است افکار مدیران سینمایی دهه شصت هیچ ربطی به نظام نداشت و فیلم هایی که ساخته می شد سینما نبود و بیشتر شبیه بیانیه بود.
فرحبخش درباره حاشیه هایی که در دهه 60 برای خودش به وجود آمده می گوید: روزی انوار به من گفت اگر قرار است از این فیلم ها بسازی بهتر است از این سینما بیرون بروی، من گفتم شما آب جوی هستید و من ریگ کف جوی. من ماندگارم و شما رفتنی...
این تهیه کننده سینما درباره مقابله مدیران سینمایی با وجود قهرمان در فیلم ها هم گفت: پنج سال آقای هاشم پور را ممنوع الکار کردند که سینما قهرمان نداشته باشد. در دهه 60 نزدیک به هزار فیلم ساخته شد که شاید تنها 20 تای آن الان قابل دیدن باشد چون سینما نبودند.
محمدحسین فرحبخش رابطه مخاطب با سینما در دهه 60 را اینگونه بررسی می کند: اگر سینما در دهه60 مخاطب داشت به خاطر فیلم ها نبود به خاطر این بود که تفریحات پیش از انقلاب دیگر نبودند و مردم بالاجبار سینما می رفتند.
فرحبخش بدترین دوره سینما را در زمان وزارت صفارهرندی می داند.
بخش دوم گفت وگو با این تهیه کننده سینما را از این لینک دنبال کنید.

35

حجم ویدیو: 25.17M | مدت زمان ویدیو: 00:11:48 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها