پیوند اعضای خوک به انسان انجام شدنی است؟

محققان استارتاپ «Recombinetics» در ایالت مینه سوتای آمریکا موفق شده اند با اسفاده از روشی تحت عنوان «TALEN»، برخی از خصوصیات DNA خوک ها را تغییر داده و به انسان نزدیک تر کنند.

پیوند اعضای خوک به انسان انجام شدنی است؟

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، به گفته «تمی استانوک» مدیر عامل شرکت مذکور، استفاده از موش های آزمایشگاهی برای تست داروها و کشف روش های درمانی به دلیل تفاوت های موجود با انسان، موجب هدر رفت وقت و سرمایه شده و تا کنون بسیاری از مواردی که روی موش ها با موفقیت آزمایش شده اند، در بدن انسان اثر مساعدی نداشته اند.

البته آزمایش داروهای جدید تنها کارکرد Recombinetics نبوده و این استارتاپ قصد دارد در آینده نزدیک، رشد اندام های انسان در بدن خوک و پیوند آن به بیماران نیازمند را نیز امکان پذیر کند که در صورت موفقیت، روزانه جان 22 نفر را نجات خواهد داد.

مدیر عامل شرکت در این باره اعلام کرده که افراد مختلف می توانند با استفاده از سلول های خود، اندام مورد نیاز را در خوک ها پرورش داده و به دلیل یکسان بودن DNA، نگران پس زدن اندام توسط سیستم ایمنی بدن نباشند.

همچنین گفتنی است بر اساس سخنان رسمی دکتر واتسون، استارتاپ Recombinetics (که از زمان تأسیس در سال 2008 تا کنون 31 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است) در زمینه تغییر ژنتیکی انسان ها هیچگونه فعالیتی ندارد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها