حجامت چه فوایدی دارد؟

یک محقق طب سوزنی گفت: حجامت جهت درمان برخی بیماری‌ها به کار می‌رود.

حجامت چه فوایدی دارد؟

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری ایسنا، سید ابوالفتح شیرمردی اظهار کرد: حجامت به روشی از خونگیری اطلاق می‌شود که جهت درمان بعضی از بیماری‌ها به کار می‌رود و دارای سابقه تاریخی هفت هزار ساله است و به عنوان یک سنت الهی در روایات و سیره پیامبران و ائمه اطهار(ع) مطرح شده و جزء احکام امضائی اسلام است ودر طب سنتی به عنوان رکن درمان است.

وی افزود: حجامت تأثیر نسبی تا کامل روی بر بیماری‌هایی از جمله سردردهای عصبی ومیگرن، جوش‌ها و لک‌های صورت،فشارخون و رفع غلظت خون، ریزش مو و شوره سر، ترک اعتیاد وترک سیگار، آرتروز و رماتیسم، کوتاهی قداطفال و نوجوانان، نازایی وبیماری‌های تناسلی، افسردگی و کسالت بدن، دیسک کمر وکمر درد دارد.

این محقق طب سوزنی، حجامت را عامل موثری در افزایش توان سیستم ایمنی و قدرت دفاعی بدن دانست و گفت: در اکثر موارد پس از حجامت، درصد سرماخوردگی و عفونت‌های گوش و گلو و ریه کاهش می‌یابد.

شیرمردی افزود: درمان زردی (یرقان ) نوزادان فقط یک حجامت سطحی و ساده پشت گوش است. حجامت در تنظیم و متعادل کردن قاعدگی دختران نوجوان و کاهش درد و ناراحتی عادت ماهیانه بسیار مؤثراست.

وی تصریح کرد: حجامت نوجوانان باعث ایجاد آرامش روانی و تعادل جسمی و عصبی، طی بحرانهای دوره بلوغ جنسی آنان نیز می‌شود. حجامت،خونسازی بدن کودکان و نوجوانان را تحریک می‌کند و کم خونی را درمان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حجامت بیشتر در سنین کودکی و نوجوانانی کارساز است، تصریح کرد: از جنبه پیشگیری حجامت از بیماری طی دوران میانسالی و کهنسالی کاسته می‌شودو اغلب جنبه درمانی آن در این دوران مدنظر است.

وی با اشاره به اینکه گاهی پس از حجامت ضعف، سردرد و سرگیجه، تپش قلب، گرفتگی عضلات و برخی ناراحتی‌های جزئی دیگر ممکن است مشاهده شود، اظهار کرد: این ناراحتی‌ها اغلب پس از یک تا سه روز برطرف می‌شود. چنانچه این ناراحتی‌ها، نگران کننده و آزاردهنده بود حتما به پزشک خود مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: حجامت همچنین باعث رفع عیوب انکساری چشم و اختلالات رفتاری مانند تندخویی، پرخاشگری و لجبازی را در برخی کودکان می‌شود. انجام حجامت باید با رعایت موازین بهداشتی و استفاده از وسایل استریل تحت نظر پزشک طب سنتی انجام شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها