پیگیری رسانه ای خبرفوری موفقیت آمیز بود؛ صدور«شناسنامه» برای کودکان دارای مادرایرانی و پدر افغان

پیگیری رسانه ای خبرفوری موفقیت آمیز بود و قرار است کودکان دوتابعیتی شناسنامه ایرانی بگیرند.

پیگیری رسانه ای خبرفوری موفقیت آمیز بود؛ صدور«شناسنامه» برای کودکان دارای مادرایرانی و پدر افغان

به گزارش خبر فوری ، پیش از این با یکی از نمایندگان مجلس درخصوص صدور شناسنامه برای کودکان دوتابعیتی و دارای مادر ایرانی گفت و گو کرده بود. این مصاحبه بازخورد خوبی داشت و خوشبختانه قرار است تابعیت ایرانی به کودکان افغان تعلق بگیرد.

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور «شناسنامه» برای کودکان دارای مادر ایرانی و پدر افغان و آغاز سرشماری زنان دارای همسر افغان در کمسیون لوایح دولت خبر داد.

احمد میدری گفت: هفته گذشته مسئله صدور کارت هویت، شناسنامه و همچنین کارت سلامت برای کودکان، زنان ایرانی دارای همسر افغان در کمسیون لوایح دولت به تصویب رسید و امیدواریم این لایحه به زودی در هیات وزیران نیز مصوب شود.
گفتنی است از هفته گذشته سرشماری زنان ایرانی دارای همسر افغان را از استان قم آغاز شده و از هفته جاری این سرشماری در کل کشور انجام خواهد شد. این زنان می‌توانند کد ملی خود را به سامانه 2000195 پیامک کنند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • سیمبر
    0

    بنام خدا.اگه مادرایرانی پدرروسی باشه چی شناسنامه تعلق نمیگیره لطفاکامل توضیح بدین

  • بدبخت بی شناسنامه
    0

    سلام ، من مادرم ایرانی و پدرم افغانی میباشد . من موندم قانون چرا فقط به هجده ساله ها شناسنامه ایرانی میدن چرا به بالای هجده ساله ها نمیدن یعنی از 25 سال تا 32 سال مگه عقل و شعور هجده ساله ها بیشتر از یک فرد 32 ساله ای مثل من است ، هر ماه به اداره اتباع شهرمون سرمیزنم میگم آقا هنوز این دولت تصوبیب نکرد شناسنامه رو برای فرزندان مادر ایرانی میگن نه، حالا که سال 97 تصوبیب شد میگن سن شما از هجده سال رد شد باید هجده سال باشین تا شناسنامه به شما تعلق بگیره باباجان ما هم آدم هستیم میدونید 31 ساله که از درس و تحصیل و کار و زندگی و ازدواج عقب افتادم بخاطر یک شناسنامه ، نه دولت نمیدونه یک بار اگه خودشو بزار جای ما بدونه ما جوون ها چه زخمهایی و چه دردهایی کشیدیم توی این زندگیمونو و این مملکت ، ولی یادتون نره که ما آینده سازان این مرز و بوم هستیم بقرآن نامردیه انسانیتتون کجا رفته من از مجلس میخواهم تا بیشتر روی این موضوع رسیدگی کنه که هر چه زودتر به این کابوس لعنتی خاتمه بده که ما فرزندان مادر ایرانی چهار و دست و پا روی هوا و زمین معلق نباشیم با تشکر ....................

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها