دلايل لغو سخنراني مطهري در مشهد مشخص شد

گزارش كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس درباره دلايل لغو سخنراني علي مطهري در مشهد در مجلس قرائت شد.

دلايل لغو سخنراني مطهري در مشهد مشخص شد

به گزارش سايت خبرفوري به نقل از جماران گزارش كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس درباره لغو سخنراني علي مطهري در مشهد در نشست امروز مجلس شوراي اسلامي قرائت شد.

محمورهای کلیدی این گزارش به شرح زیر است:

لازم است در صورت احتمال بروز تخلف با انعکاس آن در شورای تامین شهرستان تدابیر لازم اتخاذ شود در غیر این صورت به صرف دریافت اخبار تایید نشده می‌توان مانع برگزاری هر تجمع یا مراسمی گردید.

در این رویداد ضرورت داشت جلسه شورای تامین شهرستان برای هماهنگی بین مسئولان قضایی و مقامات اجرایی برگزار شود.

ضرورت داشت دادستان مشهد، شأن و جایگاه سخنران مراسم را به عنوان نایب رییس مجلس شورای اسلامی رعایت می‌کرد.

صرف‌نظر از قانونی بودن یا نبودن عمل دادستان که تشخیص آن در صلاحیت این هیات نمی‌باشد، ضرورت داشت ایشان مصالح کشور را در نظر می‌گرفت و تدابیر لازم و شایسته‌ای را برای جلوگیری از بروز این مشکل که در سطح ملی و حتی در رسانه‌های خارجی بازتاب وسیعی یافت، به عمل می‌آورد.

مقامات استانداری باید همانند دوره‌های پیشین، در خصوص برگزاری مراسم و ایراد سخنرانی درصدد رفع آنچه دادستان آن را دغدغه بروز واکنش به سخنرانی خوانده بود، بر می‌آمدند و در صورت عدم برگزاری جلسه شورای تامین با تبادل نظر و برگزاری یک جلسه اقدام به رفع مشکل می‌نمودند.

بنابه اظهارات مقامات استان از آنجا که در سال گذشته 740 تجمع و سخنرانی در استان برگزار شده است، نمی‌توان ضرورت برگزاری جلسه شورای تامین را برای این مراسم متصور شد این در حالی است که شأن و جایگاه نایب رئیس مجلس و همچنین حساسیت این مراسم دلیلی بر ضرورت تشکیل جلسه شورای تامین بود.

به منظور تامین امنیت مراسم و شأن و جایگاه سخنرانانی که از مقامات مشمول ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 می‌باشند تدوین آئین‌نامه خاصی ضرورت دارد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها