سخنگوی وزارت بهداشت :

وضعیت تهران، قرمز است /چین شوخی تلخی با جهان کرد

سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری ویدیویی اظهار داشت: وضعیت شهر تهران قرمز است. کوچکترین عدم مراعات و ساده گرفتن موضوع به راحتی می تواند خیز مجدد را ایجاد کند.

وضعیت تهران، قرمز است /چین شوخی تلخی با جهان کرد

کیانوش جهانپور، افزود: در تهران کاهش تعداد مرگ و میر و بستری داشتیم، اما با بازگشت مردم به شهر و آغاز به کار مشاغل باید منتظر هفته آینده و افزایش آمار باشیم.

جهانپور با بیان اینکه اکثر شهرهای ایران با طغیان بیماری روبرو هستند، از عملکرد چین در این زمینه نیز انتقاد کرد و گفت: چین با ارائه آمار و مدارکش نسبت به بیماری کووید-19 شوخی تلخی با دنیا کرد. همه کشورهای درگیر این بیماری به استناد مدارک چین تصور کردند بیماری شبیه و آسان‌تر از بیماری آنفلوآنزا است. چنین نیست و نمی‌شود گفت دوره این بیماری دو ماه است.

وی با بیان اینکه روند کاهشی امروز در ایران به دلیل فاصله گذاری اجتماعی است، تصریح کرد: برخی پس از تعطیلات رسمی از خانه خارج شدند و در برخی شهرها مشاغل و اصناف به پیشواز آغاز کار رفتند. این ممکن است ما را از حالت مطلوب خارج کند و 7 تا 10 روز آینده به آمار ما اضافه می‌شود.

منبع: آناتولی

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • مهدی
    0

    اوکی اول قبوض گاز و برق و آب را رایگان اعلام کنید برای مصارف خانگی و مدت ۳ ماه . حداقل یک قدم کوچیک برای دادن امنیت و تامین به مردم بدهند.

  • ف
    0

    وقتی چین شهر چندین میلیونی خود را قرنطینه کامل میکند شما به چه استناد و مدارک چین تصور کردید کردید که بیماری آسانتر از آنفلوآنزاست؟. هرکس که حتی اندک سوادی داشته باشد متوجه میشود که حتما یک بیماری خطرناکی است که شهر میلیونی خود را قرنطینه کرده و الا مرض نداشتند که مردم این شهر را تو دردسر بیاندازند . شما چطور متوجه نشدید از عجایب روزگار است. بله چین شوخی نکرده شما قضیه را جدی نگرفتید . اشتباه استراتژیک انجام دادید خودتان را به آن راه نزنید .آلان هم متاسفانه هنوز جدی نگرفتید و میخواهید مثلا با طرح فاصله گذاری هوشمند مردم را به سر کار بفرستید ببینید چه میشود . دست از این ریسک کردن ها بردارید .مردم موش آزمایشگاهی نیستند . پای جان میلیونها انسان در میان است.

  • عادل
    0

    می گفتند کار آمریکا است ..پس معلوم شد کار چین بوده است

    نظرات شما -
    • قاسم حافظی
      0

      شما از کجا نتیجه گرفتی کار آمریکا نیست و کار چین است؟این جنایت آمریکاست و ان شاءالله دامنگیر خودش خواهد شد.

  • بانو
    0

    اینطور معلومه حالا حالاها درگیریم. یااباصالح مددی یاپسرزهرا مهدی جانم بفریادرس

  • میثم
    0

    وقتی کرایه خونه کرایه مغازه نداریم بدیم چه خاکی بایدتوسرمون کنیم مجبوریم بریم بیرون پول ازکجابیاریم تابتونیم شکم زن بچه مون سیرکنیم آقای روحانی به فکرمردمت باش نه فکرچیبه خودت

  • علی
    0

    کارگرانی که توان یک روز خرج زن وبچه جور کنه دولت چه فکری داره که این مردم چجوری زنه بموند

  • م
    0

    آقای جهانپور چین شوخی نکرد. بنظر شما و قتی چین شهر ووهان را قرنطینه کامل کرد این شوخی بود . صحنه هایی که نشان میداد ووهان مثل شهر ارواح شده بود آیا این شوخی بود.؟ چین شوخی نمیکرد . شما آنرا شوخی و دست کم گرفتید و با اشتباهات خود باعث این فاجعه شدید و الا اگر قضیه را جدی گرفته بودید الان ویروس تو کل کشور پخش نبود.

  • ناامید
    0

    متن پیام خود را بنویسیدسلام واقعا نمیدونم چرابااینکه چین باعث این جنایت شده مسعولین کشورازچین تشکر میکنند واقعا چرا؟؟؟

  • ایرانی
    0

    وقتی مملکت بدست یکسری ادمهای بیسواداداره بشه بیشترازاین نمیتوان انتظار داشت ازماست که برماست

  • ایران
    0

    ایران نابود شد به خاطر افکار پوسیده و پوچ شماها آخه تا کی باید تاوان ندانم کاری شماها رو پس بدیم به کدام گناه

  • ناشناس
    0

    آقای جهانپور اشتباه نکنید! کار آمریکا ست که این ویروس را علیه کشورهای مخالف خودش ساخته است تا آنهارا ازبین ببرند ،می بینید که فقط ملت ایران وچین گرفتارشده اند ودرکشورهای غربی خبری از کرونا دیده نمی شود .

  • مهمان
    0

    چند روز بعد... وزیر بهداشت ضمن تشکر از زحمات مخلصانه جناب آقای جهانپور، دکتر فلانی را با حفظ سمت به سخنگویی وزارت بهداشت منصوب کردند.

  • سبحان
    0

    کار چینه..... جالبه که تمام آت و آشغالاشونو دارن با ماسک میفروشن..... مرگ بر چینی کافر مرگ بر چین مرگ بر چینی از چین متنفریم...... کاش بجای معامله با چینیای کافر با اروپایی ها معاملات داشتین. حداقل اونا دیندارن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها