شایعه‌ای که 35 همدانی را راهی بیمارستان کرد

پس از شیوع کروناویروس در جهان شایعات و اخبار نادرست یکی پس از دیگری در فضای مجازی دست به دست شدند و ایران نیز از شایعات اخبار مجازی در امان نماند و با شیوع کرونا در کشور بازار شایعات داغ شد.

شایعه‌ای که 35 همدانی را راهی بیمارستان کرد

این روزها برخی به دنبال شایعات فضای مجازی و وحشتی که به جانشان افتاده است، با مصرف الکل صنعتی نه تنها خود را در برابر ویروس واکسینه نمی کنند بلکه جان خود را به خطر انداخته و گرفتار بخش مراقبت های ویژه و عوارض مسمومیت با الکل می شوند.

طی یک ماه اخیر شمار افراد بستری شده به علت مسمومیت با الکل افزایش پیدا کرده و حتی برخی را به کام مرگ کشانده است، این افراد بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست ندادند اما با مصرف خوراکی الکل به منظور مقابله با کرونا راهی دیار آخرت شده و عزیزانشان را به خاطر باورهای غلط داغ دار کرده اند.

دکتر حبیب معصومی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان در درباره مسمومیت های الکلی اظهار کرد: از ابتدایی اسفندماه سال ۹۸ تا امروز ۳۵ نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند و تعدادی از آنها نیز بستری هستند.

دکتر حبیب معصومی افزود: در پی شیوع کروناویروس در ایران و شایعه تأثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری متأسفانه چهار نفر در همدان بر اثر مسمومیت الکلی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه این باور که مصرف خوراکی الکل موجب ضدعفونی شدن بدن و از بین رفتن کروناویروس می شود، یک باور غلط، غیرعلمی و غیربهداشتی است، گفت: مصرف الکل متانول و یا همان الکلی که در محلول‌های ضدعفونی استفاده می‌شود، بسیار سمی است و استفاده از آن اثر منفی دارد و فرد گرفتار عوارض چشمی از جمله تاری دید، کاهش بینایی و کوری دائمی شده و در مواردی حتی فرد آسیب مغزی دیده و دچار کاهش سطح هوشیاری، کما و مرگ شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی همدان در پایان بیان کرد: از مردم درخواست می کنیم که با مراقبت بیشتر و پرهیز از انجام رفتارهای غلط بی پایه و اساس از بروز سایر بیماری ها و افزایش فشار کاری در اورژانس و مراکز درمانی پیشگیری کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • علیرضا
    0

    یه نفر درست حسابی بیاد تو رسانه ملی توضیح بده. وقتی الکل دست و سطوح و ................رو ضدعفونی میکنه چرا نباید الکل طبی و خوراکی اون کارو نکنه ؟

  • کاربر ناشناس
    0

    خوب درستش،را در اختیار قرار دهید آنهای که میخواهند استاندارش،را استفاده کنند.این همه افراد از بین نرونند.

  • کاربر ناشناس
    0

    وقتی این ویروس را الکل از بین میبرد. شاید خوراکی هم تاثیر داشته باشد.اگر تایید شده اش باشد در دسترس دیگر سراغ غیر خوراکی ها نمیرونند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها