ورزش همگانی در محله‌های منطقه ۵ تعطیل نیست

قرار ورزشی اهالی اکباتان از پشت شیشه‌های شفاف

اهالی اکباتان خودجوش برنامه ورزش همگانی را با حضور مربی ورزشی آغاز کرده‌اند. آنها اگرچه نمی‌توانند کنار همدیگر ورزش کنند ولی هر صبح و عصر ورزشکاران از پشت پنجره خانه‌هایشان شور و نشاط را به یکدیگر هدیه می‌دهند.

قرار ورزشی اهالی اکباتان از پشت شیشه‌های شفاف

توجه به سلامت جسم و روح در روزهایی که بحران کرونا شهروندان را خانه نشین کرده از اهمیت زیادی برخوردار است.

«ابوالقاسم موسوی» رئیس اداره ورزشی شهرداری منطقه ۵ از طرح ورزش همگانی در این منطقه خبر می‌دهد و می‌گوید:«اگرچه در این روزها امکان ورزش در ورزشگاه‌ها و بوستان‌ها امکان پذیر نیست ولی نباید انجام حرکات ورزشی در خانه تعطیل شود. کم‌تحرکی و خانه‌نشینی موضوع مهمی است که اگر مورد توجه قرار نگیرد بیماری‌های جسمی و حتی روحی را به دنبال خواهد داشت.»

او از اقدام جالب شهروندان محله اکباتان در اجرای روزانه ورزش همگانی می‌گوید:« اهالی این شهرک ورزش همگانی را از پشت پنجره‌های خانه دنبال می‌کنند. یک مربی در محوطه حیاط می‌ایستد و با انجام حرکات ورزشی، شهروندان را همراهی می‌کند. مربیان خانم و آقا به صورت داوطلب در این طرح خودجوش مردمی وارد عمل شده‌اند و خوشبختانه شهروندان هم با شور و اشتیاق همراه با مربی ورزش می‌کنند.»

رئیس اداره ورزش منطقه ۵ درباره ورزش مجازی که این روزها به طور جدی در منطقه در حال اجراست می‌گوید:‌ «ورزش در منطقه ۵ تعطیل نیست. مربیان ورزشی با تهیه فیلم‌های آموزشی از طریق فضای مجازی با اهالی در ارتباط هستند. شهروندان با ورود به گروه ها و کانال‌های ۲۹ سرای محله منطقه ۵ می‌توانند آنلاین با مربیان در ارتباط باشند.»

منبع: همشهری‌آنلاین

24

حجم ویدیو: 1.64M | مدت زمان ویدیو: 00:01:13 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها