کودک 15 ماهه سیرجانی قربانی جدید کودک آزاری

رئیس اورژانس اجتماعی کشور با اشاره به آخرین وضعیت کودک ۱۵ ماهه‌ای که به دلیل شکستن استخوان و سوزاندن بدنش با سیگار در بیمارستان بستری است، از معتاد بودن برادر ۷ ساله این کودک خبر داد.

کودک 15 ماهه سیرجانی قربانی جدید کودک آزاری
به گزارش خبر فوری به نقل از ایلنا، حسین اسدبیگی، در رابطه با آخرین وضعیت کودک ۱۵ ماهه سیرجانی که پنجشنبه هفته گذشته بدلیل آزار شدید توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد، بیان داشت: این کودک که شکستگی استخوان هر دو دست و بریدگی شدید در مچ دست داشت همچنان تحت مداوا است و یک نفر از طرف سازمان بهزیستی کرمان به طور تمام وقت بر بالین این کودک حاضر است.
اسدبیگی در پاسخ به این سوال که آیا این کودک علاوه بر جراحت‌های گفته شده مورد آزار جنسی نیز قرار گرفته است یا خیر اظهار داشت: آزار جنسی در این کودک تایید نشده است و نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد.
رئیس اورژانس اجتماعی کشور با اشاره به وضعیت برادر این کودک 15 ماهه بیان داشت: در بررسی‌های دقیق‌تری که توسط اورژانس اجتماعی و ماموران نیروی انتظامی انجام شد، متوجه وضعیت نامناسب برادر هفت ساله این کودک شدیم که متاسفانه اعتیاد دارد.
او افزود: این پسر هفت ساله نیز در حال حاضر تحت نظر مسئولان بهزیستی کشور در حال طی کردن مراحل ترک اعتیاد است. متاسفانه مادر این کودک به دلیل اعتیاد مراقبت‌های لازم را از فرزندان خود به عمل نیاورده است که موجب این اتفاقات شده است.
رئیس اورژانس اجتماعی کشور در پاسخ به این سوال که آیا با مادر این دو کودک برخورد قانونی صورت گرفته است یا خیر؟ بیان داشت: طی اطلاعات به دست آمده گویا مادر این دو کودک بازداشت شد، اما گویا در حال حاضر آ‌زاد شده است.
وی ادامه داد: این مادر در بیمارستان بر بالین کودک 15 ماهه خود حاضر است و به همین خاطر یک نیرو از بهزیستی نیز به طور شبانه‌روزی در کنار کودک 15 ماهه بر روند درمان و بهبود حال این کودک نظارت دارد.
وی افزود: مادر کودک مدعی است پسر عمه این کودک این جراحت‌ها را بر روی بدن این کودک ایجاد کرده است، اما آثار سوختگی نیز بر روی بدن این کودک وجود دارد و به همین خاطر این مساله باید با وسواس بیشتری پیگیری شود.
رئیس اورژانس اجتماعی کشور در پاسخ به این سوال که بعد از بهبود حال این دو کودک چه تصمیمی در خصوص سرپرستی آنها گرفته خواهد شد، بیان داشت: کودک 15 ماهه به هوش آمده است، اما همچنان وضعیت مناسبی ندارد و مساله بهبود او و برادرش زمان‌بر است. باید ادعای مادر این دو کودک بررسی شود و از آنجا که پدر اینها نیز در زندان است به طور دقیق در رابطه با سرپرستی آنها تصمیم‌گیری شود.
او افزود: در حال حاضر پسر عمه این دو کودک متواری است و با تحقیقات پلیس باید مشخص شود چه کسی در این اتفاقات مقصر اصلی است، اما در هر صورت باید منتظر حکم قاضی در این خصوص باشیم که اگر تشخیص عدم صلاحیت مادر را بدهد، این دو کودک به بهزیستی سپرده خواهند شد.
رئیس اورژانس اجتماعی کشور با تاکید بر این که اولویت سرپرستی کودکان با پدر و مادر و پس از آن با خانواده درجه یک و یا درجه دو است، بیان داشت: بر این اساس نمی‌توان بدون مطالعه و بررسی دقیق از مادر و یا پدرهایی که صلاحیت سرپرستی آنها زیر سوال می‌رود، سلب سرپرستی کرد، چرا که در برخی موارد بردن کودکان به بهزیستی خود عامل آسیب دیدگی و آزار به این کودکان است.

37

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها