شباهت‌ها و تفاوت‌های کرونا و حساسیت‌های فصلی

ویروس کرونا و حساسیت‌های فصلی تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با یکدیگر دارند که برای حفظ سلامت خود باید آن‌ها را بدانید.

شباهت‌ها و تفاوت‌های کرونا و حساسیت‌های فصلی

امروزه با شیوع کرونا تمام افراد به هر نحوی خود را در معرض آسیب به این ویروس خطرناک و کشنده می‌بینند، اما سازمان بهداشت جهانی تاکید می‌کند افراد با بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل دیابت، مشکلات ریوی، قلبی و یا افراد مسن و کودک، زود‌تر به این بیماری مبتلا خواهند شد.

با این حال به گفته متخصصان عفونی و متخصصان تغذیه و رژیم درمانی تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از مهم‌ترین راهکار‌هایی است که می‌تواند تا حدود بسیار زیادی از ابتلا افراد به جلوگیری کند.

متخصصان روانپزشکی، روانشناسان، مشاوران، کادر درمانی بیمارستان‌ها عقیده دارند که هر ویروسی نمی‌تواند کرونا باشد، اما افراد ندانسته و با وارد کردن استرس و اضطراب به خود راهی بیمارستان‌ها می‌شوند و با اشغال کردن تخت‌های بیمارستانی فرصت را برای معالجه بیماران اصلی مبتلا به کرونا می‌گیرند یا به تاخیر می‌اندازند.

شباهت کرونا، آنفلوانزا و سرماخوردگی حساسیت بهاری

بیشتر افراد به آلرژی یا حساسیت‌های فصلی مبتلا هستند و به همین علت با رسیدن فصل بهار یا تابستان آرامش از آنها گرفته می‌شود. حساسیت‌های بهاری اغلب با علائمی مانند خارش چشم، بینی و گلو، آبریزش بینی، چشم‌های اشکی، عطسه و گرفتگی بینی همراه است.

شباهت‌ها و تفاوت‌های کرونا و حساسیت‌های فصلی علائم کرونا

ویروس خطرناک و کشنده کرونا با علائمی مانند گرفتگی بینی، سرفه و در برخی موارد آبریزش بینی همراه است و در صورتی که این علائم تا چند روز پشت هم تکرار شدند، فرد باید حتما به مراکز درمانی مراجعه کند.

خانم مومنی// ویروس کرونا و حساسیت‌های فصلی چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با هم دارند؟

تفاوت حساسیت فصلی و کرونا

۱_ اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که حساسیت‌های فصلی معمولا با تب همراه نیستند.

۲_ گاهی اوقات در مبتلایان به حساسیت‌های فصلی احساس خستگی یا گاهی سردرد شایع می‌شود.

۳_ حساسیت فصلی با گلودرد همراه نیست.

 ویروس کرونا و حساسیت‌های فصلی چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با هم دارند؟

توصیه ما این است که در ابتدا تمام مطالب مربوط به را بخوانید و و به خود استرس اندکی راه دهید. به علت اینکه ممکن است علائمی که در بدن شما بروز پیدا می‌کند تنها به علت آلرژی یا سرماخوردگی باشد و با ندانستن آن و مراجعه به مراکز درمانی سالم باشید و پس از بازگشت از این مراکز یا بیمارستان‌ها به این ویروس مبتلا شوید و با انجام همین یک کار زندگی را به کام خود تلخ کنید.

سازمان بهداشت جهانی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است برای مهار کامل ویروس کرونا بهترین و مناسب‌ترین کار ماندن در خانه و نرفتن به مسافرت است؛ چرا که ممکن است شما فردی ناقل باشید و با رفتن به مسافرت هم نوعان دیگر را به این ویروس خطرناک مبتلا کنید؛ بنایراین در خانه بمانید تا هرچه زودتر شر این ویروس از جهان برچیده شود و بتوانیم زندگی شادتری در آینده‌ای نه چندان دور داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها