سیاست هاي تقابلی برای ورود زنان به ورزشگاه ها کارساز نیست / راهكار قانوني را براي ممنوعیت ازدواج دختران زير ١٣ سال به كار خواهيم بست

معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:در برنامه ششم توسعه تنها ٣٠ درصد سهم مديريتي براي زنان لحاظ شده است.

سیاست هاي تقابلی برای ورود زنان به ورزشگاه ها کارساز نیست / راهكار قانوني را براي ممنوعیت ازدواج دختران زير ١٣ سال به كار خواهيم بست

به گزارش خبرنگار سياسي سايت خبرفوري،معصومه ابتكار معاون رئيس جمهور دو امور زنان و خانواده در اولين نشست خبري خود با اصحاب رسانه درباره رويكرد كاري خود در اين معاونت اظهاركرد: ما در ابتدا تلاش خواهيم كرد تا ساختارهاي مرتبط با بهبود وضعيت زنان را ارتقا دهيم هرچند در مسير متاسفانه معاونت زنان از نظر ساختاري بامشكلاني روبه رو است كه ما بايد آنها را برطوف كنيم.

وي تصريح كرد: ما در معاونت زنان تلاش خواهيم كرد تا در زمينه تحقق مطالبات زنان در حوزه آموزش،بهداشت و مسائل حقوقي اقدامات لازم را انجام دهيم تا به آنچه مطالبه زنان جامعه از مااست دست پيدا كنيم.

معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهور درباره ضرورت خضور زنان در جايگاه هاي مديديتي گفت: ما مكاتباتي را با وزرا و معاونشان دوباره حضور و استفاده از ظرفيت زنان در پست هاي مديديتي داشته ايم كه اميدواريم اين رويكرد از طرف وزرا در دولت دوازدهم لحاظ شود.

ابتكار تاكيدكرد:طبق برنامه ششم توسعه براي زنان تنها ٣٠ درصد جايگاه مديريتي درنظر گرفته شده است كه از نظر ما اين مقدار كم است ولي متاسفانه تحقق همين درصد هم در كشور ما تا به امروز محقق نشده است.

وي در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري پيرامون حضور زنان در ورزشگاه هاو اماكن ورزشي گفت:ما تمامي تلاشمان را درجهت حمايت از بانوان ورزشكار انجام خواهيم داد روندي كه دولت يازدهم نيز در دستور كار قرار داشت.

معاون رئيس جمهور در امور زنان خاطرنشان كرد:درباره حضور زنان دو وزارتخانه ها ما براين باوريم كه تلاش هاي خوبي صورت گرفته چراكه در يك مقطع و در اوايل انقلاب زنان ما حق حضور در ورزشگاه هارو نداشتند ولي به تدريج امكان حضور آنها در اماكن ورزشي ميسر شد كه اميدواريم اين روند نيز در آينده با پيگيري هاي بهتري همراه باشد.

ابتكار تاكيدكرد:براي حضور زنان در ورزشگاه ها به نظر بنده بايد رويكردهاي تقابلي را كنار گذاشت و با تعامل وارد عمل شد.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه زنان بايد در پست هاي مديريتي حضور پيدا كنند خاطرنشان كرد: ما تلاش خواهيم كرد تا حضور زنان در مناصب مديريتي را در بخشنامه شوراي عالي اداري مورد لحاظ قراد دهيم از اين رو اين امر را در دولت پيگيري خواهم كرد.

معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهوردر ادامه پيرامون رويكردهاي اين معاونت در جهت مقابله با ازدواج دختران زير ١٣ سال تصريح كرد:ما براي مقابله با اين موضوع كه از منظر ما به هيچ وجه قابل قبول نيست رايزني هاي لازم را با مجلس و حقوقدانان انجام خواهيم كرد تا راهكار قانوني براي ممنوعيت ازدواج دختران زير ١٣ سال فراهم شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها