نجات یافتن بیمار با سوختگی 85درصدی

به همت تیم درمانی بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین شیراز، بیماری با سوختگی بسیار شدید ۸۵درصد، با بهبودی نسبی از مرگ نجات یافت.

نجات یافتن بیمار با سوختگی 85درصدی

محمدمهدی مرزوقی مدیر بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین شیراز اظهار کرد: ۱۴ اسفند پارسال، فرد چهل ساله‌ای به علت انفجار گاز در گلخانه با سوختگی عمیق درجه ۲ و ۳ که حدود ۸۵ درصد بدنش را درگیر کرده بود، با حال عمومی وخیم و سوختگی تنفسی به بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراجعه کرد و در بخش مراقبت‌های ویژه این مرکز بستری شد.

او افزود: بیمار پس از یک دوره درمان‌های حمایتی با آماده شدن شرایط عمومی، تحت عمل جراحی پیوند پوست قرار گرفت و پس از مراقبت‌های شدید از زخم‌های سوختگی، با کمک تیم درمانی سرانجام از بخش مراقبت‌های ویژه به بخش مردان انتقال یافت و در اوایل فروردین امسال با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شد.

مدیر بیمارستان امیرالمومنین (ع) بیان کرد: با تلاش‌های مسئولان دانشگاه و تلاش‌های شبانه روزی کادر درمانی، شرایط درمان بیماران سوختگی نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.

او ادامه داد: در بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) شیراز، امکان نجات بیماران سوختگی بیش از ۵۰ درصد از مرگ حتمی فراهم شده است، به طوری که در سال ۹۸، ۲۲ بیمار با سوختگی بالای ۵۰درصد با بهبودی کامل ترخیص شدند که این اقدام در نوع خود کم نظیر است.

مرزوقی تصریح کرد: در مرکز سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) شیراز، امکانات و تجهیزاتی با استاندارد‌های روز دنیا وجود دارد و البته پزشکان و کارکنان این مرکز نیز تلاش می‌کنند به نحو شایسته‌ای به بیماران خدمات رسانی می‌کنند که ثمره آن، بهبود روند درمان بیماران و افزایش رضایتمندی مراجعان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها