حجت الاسلام انصاریان: پاسخگویی به سوالات در مساجد وجود داشته باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان دوشنبه 30 مرداد در همایش بزرگداشت هفته جهانی مساجد در همدان، بیان کرد: در کره زمین نخستین جایگاهی که برای توجه به وجود مبارک حضرت حق ساخته شد، کعبه بود.

حجت الاسلام انصاریان: پاسخگویی به سوالات در مساجد وجود داشته باشد

به گزارش خبر فوری و به نقل از ایسنا، ساختن این مرکز توجه به پروردگار نفع عموم انسان درنظر بود و هدف این بود از این نقطه و محل، هدایت به تمام جهانیان برسد بنابراین تمام هویت این محل هدایتگری است.

وی ادامه داد: طبق روایات در قدیمی‌ترین کتاب‌ها و تفاسیر، طراح و نقشه‌دهنده کعبه شخص پروردگار است و جبرائیل این طراحی را به دومین پیامبر اولوالعزم با نور تعیین کرد؛ تعیین حدود با نور یعنی جایی‌که برای توجه دل‌ها به خدا ساخته می‌شود باید به گونه‌ای باشد که با پول، مهندس و بنٌایی ساخته شود که تولید نور و روشنایی کند بنابراین بنایی کعبه به عهده پدر همه انبیاء گذاشته شد که یک دست جامع و انسان کامل در ساخت آن باشد.

این استاد و مفسر قرآن کریم با بیان اینکه باید تمام هنر، زبان، رفتار و کردار خود را به کار گیریم که مردم به مساجد جذب شوند، اضافه کرد: در نخستین منبرم در لندن تنها 20 نفر پای منبر آمدند اما بعد از پیگیری‌های لازم و جذب جوانان با شوخی و خنده و همکاری جوانان همان منطقه در آخرین منبرم در این سفر 400 نفر در مسجد حاضر بودند.

وی با بیان اینکه راه توبه برای همه باز است، اظهار کرد: هنر اصلی به دنبال مردم رفتن و برگردان آنهاست، نباید مثل پزشکان در مطب منتظر پزشک بنشینیم، باید روش پیامبر را پیش بگیریم به طوریکه حضرت علی(ع) در توصیف روش پیامبر اکرم(ص) فرمودند ایشان طبیب دوره گرد بودند.

این استاد و مفسر قرآن کریم بیان کرد: وظیفه روحانیت این است برای این تعداد مسلمان از دین واقعی خدا یعنی شیعیان که تعداد خیلی کمی دارند، "هدی‌اللعالمین" باشند که این کار را می‌توانیم راحت و با هزینه اندک انجام دهیم البته باید جاذبه ساختمانی و پاسخگویی به سوالات برای جوانان در مساجد وجود داشته باشد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها